Buenos Aires! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van garudaboot - WaarBenJij.nu Buenos Aires! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van garudaboot - WaarBenJij.nu

Buenos Aires!

02 Januari 2015 | Argentinië, Buenos Aires

Allereerst iedereen een heel gelukkig 2015 gewenst! Wij verbleven tot de kerstdagen op Gozo, en stapten op 21 december weer in het vliegtuig naar Amsterdam om de kerst bij onze kinderen en vrienden te kunnen zijn. Op de luchthaven van Malta manoevreerden we onszelf nog in een genante situatie. Wij hadden al eerder op een zondag naar Nederland gereisd, om 4 uur ´s middags, altijd via Brussel. Uit pure gemakzucht hadden we niet op onze boekingsbevestiging gekeken dus stonden we keurig op tijd voor de gate van 4 uur, naar Brussel, waar we geweigerd werden. Dit toestel vloog toch door naar Amsterdam.... probeerden we nog volhardend maar nee, er bleek op deze dag een rechtstreekse vlucht te gaan om 6 uur, en laat die nou ook op onze bevestiging staan...Met het schaamrood op de kaken gingen we maar koffie drinken, voortaan toch maar beter opletten!
In Nederland profiteerden we van een spotgoedkope deal van het Hampton Hilton hotel, lekker even genieten van alle luxe- Gezellige dagen met de kinderen en de vrienden, op de eerste kerstdag nog naar de opere La Boheme in Amsterdam en daarna nog een paar dagen in Anita´s huis in Duivendrecht, omdat zij 10 weken op reis gaat en eerder vertrekt dan wij. Op 30 december vertrekken wij dan ook naar Schiphol en hebben, heel modern, electronisch ingecheckt met onze mobiel. We reizen alleen met handbagage en kunnen zo direkt door naar de gate. Helaas werkt de wifi op schiphol niet overal even goed, en kost het veel moeite om het gewenste plaatje op onze mobile te toveren. Ook tax-free aankopen gaan moeizaam dus laten we, op aanraden van een grondstewardess, onze boardingkaarten toch nog maar afdrukken, evenals die voor het volgende traject. Een gouden tip, want we vliegen eerst naar Madrid en dan, op de 31e, door naar Buenos Aires. De luchthaven van Madrid blijkt vrij chaotisch te zijn, dus zijn we erg blij met onze papiertjes. Voordat we doorreizen gaan we nog even slapen in een nabijgelegen hotel. Het blijkt een bizar groot gebouw te zijn met eindeloze gangen en overal zitjes, waar niemand op zit. Uitrusten gaat er evenwel prima, dus de volgende morgen fit weer door naar Buenos Aires, een vlucht van 14 uur. Ruim de tijd om diverse films te bekijken want van slapen aan boord komt niet veel door alle verkouden mensen om ons heen. Op oudejaarsavond 9 uur, lokale tijd want het is hier 4 uur vroeger, landen we eindelijk in Argentinie. Ook hier weer chaos op de airport en erger, nauwelijks taxi´s. Een staking of een feest, we komen er niet achter. We kopen toch maar een kaartje bij een loket, het kan zo maar 2 tot 3 uur gaan duren voordat hij komt , sombert de employee. Maar kijk, na een half uurtje komt er een oververmoeide chauffeur aanmgeslenterd die ons met een noodvaart naar de stad brengt. De muziek moet onderweg keihard aan, anders valt hij in slaap. Ons hotel in Buenos Aires is geen Hilton maar een eenvoudig gebeuren waar het schoon en niet al te duur is en ook nog gunstig gelegen. Op 1 januari gaan we de stad verkennen, maar dat zit eerst niet mee: regen en wind, lege straten, alles dicht. Eerst maar eens naar het Plaza de Mayo , van de dwaze moeders, waar we in de kathedraal daar een mooie nieuwjaarsmis -gedeeltelijk- bijwonen, geleid door de aartsbischop van Buenos Aires. We lopen daarna vele uren door de stad om een geopend restaurant te vinden waar we kunnen lunchen. Uiteindelijk zitten we voor een enorm bord boordevol vleeswaren, wij zouden zeggen; voor 8 personen. Foutje dus. In de middag lopen we verder naar de wijk San Telmo, waar we om een beroemd pleintje daar, Plaza Dorrego, neerstrijken voor een biertje omdat we stikken van de dorst na al die zoute vleeswaren.... We genieten daar van onze eerste tango voorstelling, fantastisch! Het leek ons altijd al leuk om deze dans te leren, maar we realiseren ons dat we dat plan maar moeten laten varen, te moeilijk!
Op de tweede dag bezoeken we het graf van Evita en een schitterend museum, waar er zowaar een Rembrandt en een Van Gogh hangt. De zon schijnt weer, de stad leeft weer op, kortom, we hebben het hier naar ons zin.

• 02 Januari 2015 - 22:15

Hanneke De Leeuw:

Hoi Rob en Christa,

Een gelukkig nieuwjaar.

Groetjes Hanneke.

• 03 Januari 2015 - 05:31

Leandra:

Een gelukkig nieuwjaar voor jullie. Dat het maar weer een mooi jaar vol reizen mag zijn! Een tip voor de instapkaarten: thuis met je goede wifi even een schermafbeelding maken. Werkt prima! Fijne tijd in Buenos Aires!

• 05 Januari 2015 - 00:35

Jan En Ilona:

Ook de allerbeste wensen voor 2015 uit Wormer!
    Rob en de tango dansen......................zijn de wonderen dan toch de wereld uit??
    Veel reisplezier en tot horens!