Weer thuis - Reisverslag uit Marsalforn, Malta van garudaboot - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Marsalforn, Malta van garudaboot - WaarBenJij.nu

Weer thuis

04 December 2014 | Malta, Marsalforn

Na een paar relaxte weken op Gozo was ik net begonnen om mijn gebruikelijke lijstje te maken voor het komende bezoek aan Nederland toen de telefoon plotseling rinkelde, zondagmorgen om 10 uur. Het was Eva, onze oudste dochter, die vertelde dat mijn moeder thuis gevallen was en er slecht aan toe was. Direkt naar Nederland dus, gelukkig kon Rob nog voor diezelfde dag tickets boeken bij Air Malta voor de middagvlucht naar Amsterdam. In allerijl de koffertjes gepakt, met dank aan het gemaakte lijstje, het huis afgesloten en nog flink doorrijden naar de ferry omdat we onderweg ook nog moesten tanken, zal je toch altijd zien. De vlucht ging ook nog via Brussel, maar 's avonds zijn we dan toch nog op tijd in het ziekenhuis van Zaandam om mijn moeder te zien. De volgende 10 dagen zweefden we tussen vrees en hoop dat het toch nog goed zou komen met mijn moeder maar helaas, op 25 november overleed ze. De dagen erna kregen we enorm veel hulp van neven en nichten om alles te regelen, bijzonder is dat als je elkaar soms jaren niet gezien hebt en dan zo met elkaar verbonden blijkt. Nadat we alles zo goed mogelijk geregeld hadden besloten we om, na de uitvaart, toch even terug te vliegen naar Gozo, om even bij te komen van alle gebeurtenissen. Na aankomst bleek de deur van de aankomsthal op Malta niet open te gaan, de roltrap was stuk en de betaalautomaat van het parkeerterrein defect. Toen we ons later weer mengden in het chaotische verkeer, waarin iedereen elkaar trouwens toch de ruimte geeft, de ferry niet af konden rijden omdat diverse auto's niet wilden starten en terugreden naar Marsalforn met open dak dankzij warme winterzonnetje wisten we: we zijn weer thuis.

• 04 December 2014 - 19:44

Hanneke De Leeuw:

Heel veel sterkte met het verlies van je moeder.

Groetjes Hanneke.

• 04 December 2014 - 20:05

Toos Voetman:

Christa en Rob,

Veel sterkte voor de komende tijd.

Groeten
    John en Toos

• 05 December 2014 - 12:55

Wilma Korver:

Christa en Rob en kinderen en kleinkinderen
    veel sterkte met het verlies van jullie moeder oma en overgroot oma
    wij wisten niet wat ewij hoorden woorden schieten te kort,onze lieve buufie is er niet meer
    we hebben fijne herinneringen aan haar ,ze was trots op haar dochter,schoonzoon kleinkinderen,en vooral de achterkleinkinderen,helaas konden wij niet bij de uitvaart zijn door dat ik met een hernia plat op bed moest leggen ,we denken aan jullie moeder schoonmoeder oma en overgroot oma met veel warmte.

• 06 December 2014 - 14:17

Renate En Paul:

Rob en Christa,
    toen wij net even keken of er een eventuele planning voor een bezoek aan Texel te vinden was, kwamen wij dit droevige nieuws tegen. Wij wensen jullie sterkte en kracht om die verlies te kunnen verwerken!
    Heel veel liefs
    Renate en Paul

• 10 December 2014 - 01:18

Martin En Ina:

Lieve Christa en Rob,
    Wat een verdriet, wat een gemis.....
    Weet dat we aan jullie en de meiden denken.

Veel sterkte en liefs,

Martin en Ina