Nazomeren op Gozo - Reisverslag uit Marsalforn, Malta van garudaboot - WaarBenJij.nu Nazomeren op Gozo - Reisverslag uit Marsalforn, Malta van garudaboot - WaarBenJij.nu

Nazomeren op Gozo

12 November 2015 | Malta, Marsalforn

Na een gezellig maar koud verblijf in Nederland ( Rob en ik kochten zelfs een winterjas!) vlogen we, na Anita's verjaardag, weer terug naar Malta. Na 6 maanden afwezigheid was het weer heerlijk om in Marsalforn te zijn. Helaas had de boer, die de velden beheert voor ons balkon, de boel geegaliseerd, waardoor ons onderkomen eruitzag alsof ze door een zandstorm getroffen was. Werk aan de winkel dus. Na een paar dagen kwamen we weer in ons "Gozo-ritme"en begonnen we weer van alles en nog wat te regelen, waaronder de autoverzekering. Rob dus met de Mazda naar onze agent in Victoria, waar hij geconfronteerd werd met een lekke band. Fluks naar de autodealer ( alles is gelukkig dichtbij hier) waar de tweede band de geest gaf. Vijf minuten later de derde. Wat bleek? De ventielen waren doorgerot! Dit waarschijnlijk door het lange verblijf in onze -vochtige- garage onderin het gebouw. Nummertje 4 stond ook op knappen, dus repareerde de garagist het geheel voor slechts 15 euro en konden we weer op pad. Toch maar voor de zekerheid een afspraak gemaakt om de onderkant van onze voiture in de tectyl te zetten, anders hebben we straks helemaal geen auto meer! En dat enig onderhoud hier noodzakelijk is bleek de volgende dag direkt, toen het begon te regenen en de ruitenwisser i.p.v. op het raam te blijven, de lucht inschoot. Ook doorgerot!
In ons huis bleken onze on-deugdelijke electrische apparaten ook niet tegen vocht te kunnen. De vaatwasser begon te piepen als een ruimteschip en bleek niet meer te repareren te zijn. Nu toch maar eens een exemplaar aangeschaft van een gerenommeerd merk. Hopelijk helpt dat, want het is onze derde vaatwasser al in tien jaar!
Verder is het hier natuurlijk heerlijk. De afgelopen weken werden we getrakteerd op onafgebroken strandweer, het zeewater is nog 24 graden dus dat is goed te doen. We wandelen veel, plukken onderweg rijpe granaatappels en zijn een beetje op dieet om alle ( Griekse) kilo'tjes er weer af te krijgen.
Binnenkort hopen we weer even naar Nederland te vliegen om de verjaardag van Ilona en Patrick te vieren, allemaal goed te doen dankzij Ryanair.
De winterbestemming is ook alweer uitgekozen, daarover horen jullie 'n volgende keer.

• 12 November 2015 - 17:16

Hanneke De Leeuw.:

Hoi rob en christa,

Leuk om weer wat te horen van jullie.
    Wat een pech met jullie auto, doet de auto het nu weer goed?
    Hier in Nederland genieten we van lekker nazomer weer.
    Veel plezier als jullie weer in Nederland zijn.

Groetjes Hanneke.

• 13 November 2015 - 17:33

Renate En Paul:

Hallo Christa en Rob,
    fijn om te horen dat jullie weer veilig en gezond terug zijn op Gozo! Hoe staat het met een bezoek aan Texel bij jullie volgende Nederland-trip? We hebben wel het een en ander bij te praten bij een goed glas wijn voor de open haard! Dat zouden we heeeeel gezellig vinden.
    Liefs en hopelijk tot gauw,

Renate en Paul