WE doen nog een jaar! - Reisverslag uit Sámos, Griekenland van garudaboot - WaarBenJij.nu WE doen nog een jaar! - Reisverslag uit Sámos, Griekenland van garudaboot - WaarBenJij.nu

WE doen nog een jaar!

22 September 2019 | Griekenland, Sámos

Vanuit Gozo reizen we in de vroege ochtend (op om 3.00 uur, ferry naar Malta 4.00 uur) richting de Air Malta vlucht naar Amsterdam. De lift in de flat heeft het begeven en dus zuilen we met de koffertjes over de trap naar de begane grond. Er moet een nieuwe lift worden geplaatst. Doorlooptijd minimaal 8 maanden. Wij kunnen er wel mee leven op 1 hoog, maar op 5 hoog is men niet blij. En als de Maltezer zegt minimaal 8 maanden dan weten we het wel, misschien gaan wij die nieuwe lift tijdens ons leven nog meemaken, of misschien ook wel niet haha!! Trouwens, nu ik dit vertel schiet mij te binnen dat er 2 maanden geleden ook nog een forse brand is geweest in de velden voor onze flat. En in het veld stond een gasfles, die ontplofte!! Resultaat bij de buren braken de glazen schuifdeuren en bij ons een grote barst in de deur. Door onze Housekeeper Manwel werd perfect geregeld dat de deur werd gerepareerd zodat wij er verder geen last van hadden. Wel van schrik maar eens een inboedel verzekering geregeld. Tijdens de reparatie stond de flat 5 dagen open zonder deur!! Als we in Nederland landen zitten we de volgende dag bij 30 graden op het strand van Scheveningen en zwemmen in een Noordzee met een aangename temperatuur. Die opwarming van de aarde heeft toch ook wel zijn goede kanten. We vieren daarna ons 44 jarig samenzijn in het huwelijk en gaan in het Raffles restaurant in Den Haag eten. Perfecte maaltijd, mooie wijnen, maar een beetje lawaaiig door een groter gezelschap met bovendien een hond in hun midden. Maar de uitbater is aardig en we we hebben een genoeglijke avond en besluiten er nog maar weer een jaar tegen aan te gooien. We hebben veel plezier in het regelmatig zien van onze 5 sympathieke kleinkinderen en Eva, Anita en Ilona met hun mannen. We blijven tot en met 15 september, om ook de verjaardag van Bahati mee te kunnen vieren, ze is al weer twaalf jaar nu. Van kind naar jongedame. Er komen af en toe hongerige vrienden langs en we verkennen wandelend Den Haag en omstreken. Op 16 september vliegen we vanaf Rotterdam Airport naar Kos. Als we daar s'avonds om 22.00 uur aan de Mezzes zitten stellen we vast dat het fijn is om weer in Griekenland te zijn. De volgende dag met de ferry naar Leros. Op de ferry ontmoeten we Belgische vrienden die vanaf Rhodos komen en ons vertellen dat ze drie weken vakantie hadden maar de eerste 10 dagen niet konden varen i.v.m. de harde wind en dus maar met de ferry maar Rhodos waren gegaan. Voor ons voldoende reden om de volgende dag de Garuda los te gooien en naar het noorden te varen. Er is een weather-window van drie dagen dus via Patmos op naar Samos. Vandaar uit zien we wel weer verder.

• 22 September 2019 - 10:35

Hanneke De Leeuw :

Hoi Rob en Christa,

Ik wens jullie veel reis plezier het komende jaar.
    Geniet ervan.

Groetjes Hanneke.

• 24 September 2019 - 13:45

Jan:

Leuk om weer wat van jullie te lezen! Wij staan momenteel in de haven van Nafplio met de camper. Erg regenachtig vandaag! Groetjes Jan en Ilona.