bericht vanaf 13000 meter hoog - Reisverslag uit Īrānshahr, Iran van garudaboot - WaarBenJij.nu bericht vanaf 13000 meter hoog - Reisverslag uit Īrānshahr, Iran van garudaboot - WaarBenJij.nu

bericht vanaf 13000 meter hoog

05 Januari 2017 | Iran, Īrānshahr

Na bijna 2 maanden relaxen op Gozo en 2 weken in Nederland zijn we weer op reis. Als ik dit schrijf vliegen we op 13 kilometer hoogte boven Iran. Jawel men heeft bij de Emirates tegenwoordig wifi aan boord. De tijd op Gozo vloog om. Veel mooi weer en zwemmen in de zee tot begin december. Onze vrienden aldaar weer ontmoeten en met hun lekker eten en bijpraten. Ook onze Gozitan vrienden zijn weer blij ons te zien. Als Christa onze accountant Malcolm Meilak bij toeval ontmoet in het gemeentehuis, om haar rijbewijs te vernieuwen, valt hij haar om de nek al roepend hoe blij hij is dat we weer veilig terug zijn van onze in zijn ogen gevaarlijke reizen. Hij geeft haar ook nog 3 klapzoenen want hij weet onderhand hoe wij immigranten uit Nederland dit willen. We gaan met onze fantastische Engelse buren uit eten bij de pizzeria van de kerk in Zebug 4 pizza's, 8 glazen wijn, voor 30 euro. Wij trakteren voor deze prijs want zij verzorgen als we weg zijn onze planten op het balkon. We krijgen Winston onze ex restauranthouder van Il Forno, hij is een groot jazz-gitaartalent, op bezoek. Zijn vriendin Judi (zo noemt zij zichzelf voor ons. eigenlijk heet ze Zu long long) is helaas in China maar tijdens de maaltijd die wij serveren wordt ze wakker gebeld, het is daar 4.00 uur snachts en dit is goed te zien aan haar kapsel, ze wordt via het tablet van Winston op de vierde plaats aan tafel gezet zodat ze er toch nog bij is en we elkaar kunnen zien. Ze ziet er wat slaperig uit maar dat mag de pret niet deren. Winston neemt als aardigheidje een pompoen mee die een goede kans had om in het Guinness boek of records te komen zodat we 2 weken pompoensoep als voorgerecht eten. Als we Judy weer afsluiten vraagt ze aan Christa, "Klista I want bling you plesent flom China. What do you want?" Christa zegt "bring yourself Judi" en ze belooft ons dat we elkaar in het volgend voorjaar weer zullen gaan zien. Dan vliegen we 18 december naar Nederland. Ryan air voor 35 euro op Eindhoven. Want de tteinverbinding naar Den Haag is fantastisch. Helaas de NS heeft de dienstregeling gewijzigd. Eerst naar Utrecht dan wachten dan naar Gouda weer wachten en dan naar Den Haag. Hoezo verbeterde dienstregeling!! Maar goed ook in Scheveningen is het weer goed toeven. Ook daar ontmoeten we weer vrienden en natuurlijk onze dochters, schoonzoons (of zonen?) en de kleinkinderen. 5 dagen voor we moeten vliegen worden we geveld door een stevige verkoudheid. Allebei en we komen dan niet meer veel buiten. Even twijfelen we zelfs of we wel moeten gaan. Maar ja de tickets naar Kuala Lumpur zijn niet te verzetten, zeg maar de goedkoopste optie gekocht. Dus vandaag 5 januari met veel zakdoeken, paracetamol en fishermansfriends op de tram en de trein naar schiphol. En zodadelijk landen we in Dubai, 4 uur wachten en dan weer eens naar Kuala Lumpur. Wel leuk weer om na 4 maal de atlantic te hebben overgestoken weer eens naar Zuid oost Azie te gaan. Er zijn daar ook nog immers 2 landjes in de buurt waar we nog niet zijn geweest!!

• 06 Januari 2017 - 10:31

Nel Gerritsen:

Ik wens jullie nog alle goeds voor2017, en kijk al weer uit naar het volgend reis verslag. Sterkte met de verkoudheid voor beide.

Lieve groetjes, Nel

• 06 Januari 2017 - 10:31

Nel Gerritsen:

Lieve groetjes, Nel

• 06 Januari 2017 - 19:08

Hanneke De Leeuw:

Hoi Rob en Christa,

allereerst een gezond maar vooral een reislustig 2017 toegewenst, leuk om weer wat te horen.
    Veel plezier in Kuala Lumpur, maar vooral veel sterkte met jullie verkoudheid, hopelijk
    hebben jullie er niet al te veel last van tijdens het vliegen.

Groetjes Hanneke.

• 06 Januari 2017 - 19:35

Marloes:

Beste mensen

Altijd weer een plezier om wat van jullie te horen. Wat een levenslust, houden zo, ook in 2017! Tot in Nidri, naar ik hoop. Geniet intussen aan de andere kant van de wereld,
    Marloes.

• 21 Januari 2017 - 14:53

Peter Lock:

Christa en Rob

Tja, tegen 13000m kan ik niet op.

Beterschap en alle goeds

vanaf 52 m boven gemiddeld zeeniveau op Verkeerspost Ouddorp.

Peter.