Alles komt in 3-en. - Reisverslag uit Naxos, Griekenland van garudaboot - WaarBenJij.nu Alles komt in 3-en. - Reisverslag uit Naxos, Griekenland van garudaboot - WaarBenJij.nu

Alles komt in 3-en.

12 Juni 2015 | Griekenland, Naxos

De derde opgestuurde startmotor blijkt de juiste te zijn, dus kunnen we eindelijk Kos verlaten en koers zetten naar Kalymnos. Onderweg dient zich een tweede probleem aan: de dynamo laad niet op. "Heeft die koekenbakker op Kos natuurlijk verkeerd aangesloten"moppert Rob, maar gelukkig hebben we er twee. Nu is het wel fijn als die het allebei doen, dus roepen we op Kalymnos toch maar de hulp in van een electricien. Terwijl iedereen lekker uitvaart vanwege het mooie weer zitten wij dus weer te wachten op deze reparatie. Na een hoop gezoek lukt het de electricien om de boel weer te fiksen en kunnen ook wij Kalymnos verlaten, na hartelijk afscheid genomen te hebben van de aardige havenmeester die zeer behulpzaam was. Er stond een pittig windje dus hard zeilend op weg naar Levithas. Als ik in de kajuit kom hoor ik dat de schroef meedraait, die haden we toch uitgezet? We starten de motor en dan #$%^&**&^%$# ( zou onze vriend Maarten zeggen), niks geen beweging, nee hè. We keren de boot en zeilen terug naar Kalymnos. Als de wind daar wegvalt duikt Rob in het motorruim en weet de motor in z'n achteruit te krijgen. En zo varen we dus achteruit de haven van Kalymnos in, heel apart allemaal. Ondertussen had ik die aardige havenmeester al gebeld, en die dirigeerde ons naar een visserij-steiger, waar hij ons hielp afmeren. Een monteur had hij ook al geregeld, en dat op zaterdagmiddat! De kabel van de keerkoppeling bleek gebroken, derde probleem dus. Om 5 uur kwamen er zowaar 2 monteurs aan boord en met behulp van de havenmeester kunnen ze een nieuwe kabel bemachtigen die er om 9 uur 's avonds inzit. Wat een opluchting!
Op zondagmorgen weer de trossen losgegooiod en opnieuw richting Levithas, een piepklein eilandje waar slechts 2 families wonen. Ze hebben er meerboeien én een restaurant, waar je alleen geit of vis kunt eten, en nog lekker ook. We komen weer tot rust en vertrekken de volgende dag richting Amorgos, zo'n 35 mijl verderop. Daar aangekomen wordt het koud, heel erg winderig en hoge golven. Dat heb je altijd bij zo'n kaap, troosten we onszelf, denk maar aan Cape Griz Nez in Frankrijk. Inmiddels ziet Amorgos er zo onvriendelijk uit dat we besluiten om maar door te varen, verderop zal het wel rustiger worden. Niet dus. Onze leuke windkracht 4 wordt een 7, hele hoge golven en ten zuiden van Naxos zijn we het helemaal beu. We laten ons anker vallen in een afgelegen baai, onbekend in de Pilog maar het ziet er prima uit. Even eten en dan proberen wat te slapen, wat niet meevalt door de flinke deining. 's Morgensvroeg om 5 uur roept Rob: "we gaan!", want de ankerketting schuurt over de rotsachtige bodem en we zijn bank om ergens achter te blijven haken. We varen naar Naxos, vinden daar een heerlijk plaatsje in de jachthaven, prachtig stadje, auto huren, zwemmen, klassiek concert, lekker eten, kortom: we zijn er weer.

• 12 Juni 2015 - 16:45

Hanneke De Leeuw:

Hoi Rob en Christa,

Wat fijn dat alles weer goed is.
    We genieten hier van een zomerse dag.

Groetjes Hanneke.

• 12 Juni 2015 - 22:11

Lia:

Hoi Rob en Christa,
    Eerst over pech onderweg.....nou dat was echt Pech !!
    Je zal daar dobberen en niks doet het meer, ik moet er niet aan denken !!
    Gelukkig is het goed afgelopen en jullie hadden (helaas) weer een spannend verhaal.
    En dan : alles komt in 3-en, ook weer alles oké, gelukkig, hoop dat jullie nu weer fijn kunnen varen.
    Geniet van de zomer, geen rare dingen meer doen, alhoewel, het blijft wel spannend !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wij vertrekken over 10 dagen, met de camper, naar Zuid Duitsland, wij hebben daar sinds kort Duitse vrienden wonen, Wij zijn benieuwd.

Wij horen weer van elkaar, (verder hier alles oké ).
    Een omhelzing van Mij, Jan is ff niet thuis .

• 16 Juni 2015 - 20:48

Heleen :

dag Rob en Christa...

Nou is het onderhand wel genoeg geweest he...wat een drama zeg. Wel weer een spectaculair verhaal achteraf en voor bij de open haard van de winter!!!
    Nu tijd om volop te gaan genieten maar dat doen jullie nu zo te horen.
    Wij vertrekken as zaterdag weer naar Lefkada, en blijven daar tot de 4e juli. Weer heel veel zin in, het blijft hier gewoon koud!!!
    De 22e gaan we nog een dagje naar Athene waar we in het odeon van herodus atticus een concert meemaken van Yiannis Kotsiras.
    Wanneer jullie in de buurt zijn van lefkas en omgeving zou het heel leuk zijn om elkaar weer te zien.
    Lieve groet Heleen