Hong Kong! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van garudaboot - WaarBenJij.nu Hong Kong! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van garudaboot - WaarBenJij.nu

Hong Kong!

Door: christa en rob

07 Januari 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Het verblijf in Kuala Lumpur bestond niet alleen uit eten & slapen, nee, we gingen op excursie. We kregen een minibus tot onze beschikking, mét chauffeur/gids. Zijn Chinese naam konden we niet onthouden, dat wist hij dus het werd "James", naar James Bond, vertelde hij grijnzend en dat was te merken aan zijn rijstijl: soepeltjes maar snoeihard. Bij Kuantan, aan de kust, bezochten we eerst een museum, warin de Nederlanders er niet al te best afkwamen, gezien het verleden. De apenkolonie aldaar was zeer gezellig en binnen no time had Rob een apenvriend die, op zijn schouder gezeten en met één arm over Rob z'n hoofd, genoot van onze aanwezigheid, vooral omdat we voer gekocht hadden. Met moeite nam hij afscheid van ons; James had de gang erin want we moesten dóór, naar het restaurant. Dat was prachtig aan een rivier gelegen; we genoten er van de zonsondergang, het eten en de verhalen van James, die ons geheel in vertrouwen genomen had en honderduit vertelde over zijn problematisch huwelijk. Zijn boeddhistisch geloof kwam niet helemaal overeen met zijn ideeen ( "misschien overkomt haar wel iets!") maar dat mocht de pret niet drukken. Na het diner reden we met een bloedgang , diverse toeristenbussen passerend, naar de steiger waar bootjes wachtten om ons naar de vuurvliegjes te brengen. De moeite werd beloond: we vertrokken er nét voor een enorme groep Japanners en genoten van de tropische nacht en de bomen met duizenden vuurvliegjes, een wonderlijk schouwspel.
Weer terug in het hotel waren we wel blij dat we heelhuids terugwaren, want in de lift ( we zaten op de 22e verdieping!) zat een Chinese jongen op de grond, kreunend en zwetend en naar zijn hart grijpend. Moet hij niet naar de dokter, vroegen wij aan zijn vriend, maar die vertelde dat ze net uit het ziekenhuis kwamen, war de jongen een injectie gekregen had en "maar lekker moest gaan slapen", voor hoe lang, dát had dokter niet verteld. Ons vertrouwen in de medische sector van Maleisië liep dus een flinke deuk op!
Gisteren zijn we vanuit Kuala Lumpur naar Hong Kong gereisd, toch weer 4 uur vliegen. Supersnelle treinen brachten ons er weer naar het centrum, war we in een fijn hotel zitten. Vandaag de hele dag op stap, eerst naar de Man Mo tempel om er te offeren voor het Chinese Nieuwe Jaar van de Draak ( op 22 jan. as) en daarna naar Causeway Bay om oa de jachthaven te bekijken, we konden het niet laten. Daarna met de beroemde Star Ferry van Hong Kong Island naar Kowloon overgestoken, super druk daar maar wel erg leuk. Ook hier hopen we een paar dagen te blijven, en waar we daarna naartoe gaan horen jullie de volgende keer weer!

• 07 Januari 2012 - 14:00

Hanneke De Leeuw:

Hoi Rob en Christa,

Leuk om weer wat te horen!
    Likt me een mooi gezicht die vuurvliegjes.

Goeie reis verder.

Hanneke.