Moeizaam naar Manila - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van garudaboot - WaarBenJij.nu Moeizaam naar Manila - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van garudaboot - WaarBenJij.nu

Moeizaam naar Manila

Door: christa en rob

11 Januari 2012 | Filipijnen, Manilla

Het valt voor de reiziger helemaal niet mee om naar de Filipijnen te reizen! Misschien zijn we lui geworden door het luxe leventje in Hong Kong, waar de Chinezen 't vuur uit hun sloffen voor je lopen. Op straat wijzen ze je enthusiast de weg en betalen soms zelfs je metro-kaartje, de hotelbus brengt ons in rap tempo naar het centrum en niemand valt je lastig. De eerst fout die we maakten was de hotelboeking voor Manilla, die we voor 1 week eerder maakten dan dat we daar zouden aankomen, oei! Daarna liet men ons weten dat onze vlucht van Hong Kong naar Manila niet doorging, pech, want we zouden goedkoop vliegen en natuurlijk moesten we nu het volle pond gaan betalen. Op de dag van vertrek uit Hong Kong stonden we vroeg op om "lekker relaxed"naar de Airport te reizen. Inchecken kon al in de stad, maar helaas, daar kwamen we aan de weet dat we de Filipijnen niet inkwamen zonder retourticket, en dat hadden we nog niet geboekt omdat ons reisplan nog niet vastlag. Eerst maar naar de Airport, daar zou wel een ticket-balie zijn. En natuurlijk, die was er, maar men rekende er torenhope prijzen en daar werden we niet vrolijk van. Snel ons computertje te voorschijn gehaald ( gelukkig was er wifi-internet) en vonden we een ticket via AirAsia voor eind januari. En dan loopt de betaling weer mis, bellen naar de bank op Malta die 't ook allemaal niet weten dus nog maar eens betaald, nu met de Rabo bank, die ons niet in de steek laat. Na een snelle ticketprint kunnen we dan eindelijk inchecken en genieten later van een geweldige zalmschotel mét wit wijntje bij de Philipine Airlines. In Manila geven we ons "beginnende-tourist-gedrag"de final touch: we stappen via een dubieuze coupon-taxi ( OK volgens de Lonely Planet) in een veel te dure taxi naar de stad, en merken 10 sec. later dat we gewoon een metertaxi hadden moeten nemen. Maar goed, we zijn weer terug in de tropen, het hotel is prima, alleen veel alleenstaande "heren"met 1 of 2 Girlies, tja dat weet je hier, dus 's nachts de oorstoppen maar in om er niet al teveel last van te hebben. De maaltijden in het hotel zijn uitstekend, het welkomsbiertje smaakt ook prima, dus verder zeuren doen we niet!

• 11 Januari 2012 - 07:23

Hanneke Deleeuw:

Hoi Rob en Christa,

Fijn dat het allemaal toch weer goed gekomen is.

Hanneke.

• 11 Januari 2012 - 12:36

Leandra:

We kijken vol verwachting uit naar jullie verhalen. Wij hebben vanuit China ook wel eens op het punt gestaan naar de Fillipijnen te gaan, maar iets weerhield ons toch... Ben heel benieuwd hoe jullie het gaan vinden! Veel plezier!

• 12 Januari 2012 - 20:35

Jan En Lia :

Hoi, lieverds, weer met veel plezier jullie verslagen gelezen van de laatste paar weken en heb erg genoten van de foto"s.Wat hebben jullie na de feestdagen alweer veel beleefd, jammer dat het vissie op maria's hoeve niet door ging, ik had jullie graag weer eens willen zien.Het pilsje smaakte Jan in ieder geval lekker......Ik begin weer plannen te maken voor leuke dingen dus dat gaat ook weer de goeie kant op.een omhelzing en kus, Lia