Gelukkig Nieuwjaar!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van garudaboot - WaarBenJij.nu Gelukkig Nieuwjaar!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van garudaboot - WaarBenJij.nu

Gelukkig Nieuwjaar!!

Door: christa en rob

04 Januari 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Laten we eerst maar eens beginnen met jullie allemaal een heel Gelukkig 2012 te wensen vanuit Kuala Lumpur, waar we momenteel vertoeven.
De Kerstdagen en Oud en Nieuw hebben we in Nederland doorgebracht; een heerlijke tijd met als enig nadeel dat alle afgetrainde kilo'tjes er weer gezellig aanzitten, na alle culinaire hoogstandjes,
En op dieet gaan in Kuala Lumpur zit er ook niet in, want je kunt hier heerlijk eten, voor een habbekrats, en dat laten we natuurlijk niet aan onze neus voorbijgaan! Dan maar wat meer Rob en Christa op deze aardbol,
Gisteren zijn we hier aangekomen,na een lange reis; eerst 6 1/2 uur vliegen naar Dubai, daar een stopover van 4 uur en dan weer 6 1/2 uur vliegen naar Kuala Lumpur. Een supersnelle trein brengt je dan binnen het half uur naar het centrum, dus de hotelkamer kwam snel in zicht. Twee jaar geleden waren we hier ook, dus we wisten nog de weg in de wijk Little India, waar we nu dus even wonen. Vanmorgen gingen we eerst maar eens een stukje wandelen, om weer te wennen aan de tropische temperaturen en om de Menara Kuala Lumpur, de 277 m hoge radiotoren, te bezoeken. Een kaartje naar de top hiervan bleek belachelijk duur te zijn; voor die prijs mocht je ook leuk een ritje maken op een ezeltje in de tropische tuin en daar hadden we dus geen zin in. Als alternatief bekenen we er een interessante film over de bouw van de toren en slenterden we naar de nabijgelegen Petronas Towers.Hier bevindt zich een giga-winkelcentrum met, ja hoor , alweer prima eetgelegenheden. Het plan is om hier een paar dagen te blijven om wat te wennen aan het tijdsverschil & temperaturen en dan door te reizen naar ........(vertellen we de volgende keer)

• 04 Januari 2012 - 16:09

Hanneke De Leeuw:

Hoi Rob en Christa,

Ook een heel gezond en reislustig 2012 toegewenst.

Leuk om Christa weer gezien te hebben al was het helaas kort,wie weet een volgende keer beter.

Ben benieuwd waar jullie beleanden,als ik het verhaal lees.

groetjes Hanneke.