Zuid India - Reisverslag uit New Delhi, India van garudaboot - WaarBenJij.nu Zuid India - Reisverslag uit New Delhi, India van garudaboot - WaarBenJij.nu

Zuid India

Door: Rob en Christa

29 Januari 2009 | India, New Delhi

Vanuit Mysore nemen we een semi-sleeper nachtbus naar Cochin. om 10 uur 's avonds melden we ons, maar de bus komt pas om half 1 's nachts, dus dat begint al lekker! Als de dan eindelijk de bus instappen blijkt het gangpad bezaaid met koffers. Al struikelend vinden we onze stoelen, achterin de bus, waar 2 jongens in liggen te slapen. Als ze eindelijk naar hun eigen stoelen gaan, rijdt de bus alweer, en in de duisternis proberen we ons wat te settelen en te slapen. Slapen?! Ho maar, het lijkt wel of we de Mt. Everest beklimmen met de bus, we slingeren alle kanten op!En het ergste moet nog komen: de bus kent geen sanitaire stops en de rit duurt 10 uur! Halverwege, bij een halte, stormen we dus de bus uit, plassen in een donker steegje en zijn net weer op tijd terug. Gelukkig is Fort cochin de moeite waard; we maken er een mooit boottocht door de backwaters, bezoeken het Dutch Palace & Cemetary en eten ons klem voor een habbekrats.Na een dag of 4 gaan we weer op pad per taxi en (stokoude) bus naar het hooggelegen Kumily, om het Periyar Natuurpark te bezoeken. Aldaar doen we een geweldige jungle trekking met als score: 2 olifanten, kudde buffels, wilde varkens, veel apen, eize eekhoorns, slangen, otters en talloze vogels. Het is natuurlijk niet zoals in Afrika, maar volgens de Indiers hebben we heel veel gezien! 's nachts is het steenkoud in ons guesthouse, we bibberen onder de dekens, zijn niets meer gewend. We trekken verder per riksja, bus, weer riksja, bootje (3 uur voor 10 rupee = 15 eurocent) naar Aleppey. Rob raakt z'n jack kwijt, geen wonder op zo'n dag. Gelukkig is het snikheet, dus echt missen doet hij 'm niet.Aleppey valt wat tegen, dus snel door naar Varkala.De trein blijkt flink vertraagd, dus nemen we de taxi, samen met engelse vrienden.We denken een comfortabele reis te hebben, maar dat begint het te regenen, en de oude Ambassador blijkt niet " waterproof" te zijn...Varkala is wonderschoon, we huren er een bamboo hut onder de kokospalmen en gaan lekker vakantie vieren.

• 29 Januari 2009 - 10:33

Gré En Mevr.kamst:

Rob en Crista, leuk jullie laatste epistel te lezen op mijn verjaardag. Geniet er maar van maar wees svp wel voorzichtig. Namens mijn moeder: Jullie bericht net gelezen. Heel leuk allemaal wat jullie meemaken, je zou er een boek over kunnen schrijven denk ik. Al die verschillende mensen en indrukken. DFenk wel om de koeien, die mag je niet omver lopen weet ik nog. Groetjes mevrouw Kamst en Gré.

• 29 Januari 2009 - 14:50

Hanneke De Leeuw:

hoi rob en christa.
    wat een avontuur,
    en........ nou maar genieten van de vakantie
    groetjes hanneke.

• 31 Januari 2009 - 17:59

Peter Lock:

Beste Christa en Rob

Indien jullie nog meer spirituele aspiraties hebben is Herakandi, noordoost van Delhi een aanbevelenswaardige plaats. Meer informatie over de exacte locatie is beschikbaar op www.babaji.nl

Prettige vacantie en
    Hartelijke Groeten,

Peter Lock.

• 31 Januari 2009 - 18:33

Peter Lock:

Naschrift

Website klopt,
    via de pagina: "links", kan je naar Babaji internationaal en kom je bij Hairakhan.
    Het wordt anders geschreven als in de vorige reactie is aangenomen.
    Je reist via Old Delhi en Haldwani.

Het is slechts een idee.
    Wil je meer weten,
    mail naar lockpw@gmail.com

Veel plezier,

Peter.

• 04 Februari 2009 - 14:30

Renate En Paul Kuip:

Jullie maken wat mee, zeg. Petje af voor jullie durf. Maar zo beleef je India in al zijn facetten. Wij gaan ook een avontuur tegemoet. Gaan per huurauto Andalusië verkennen en slapen in paradores. Heel wat anders. Geniet ze verder en veel liefs Paul en Renate

• 11 Februari 2009 - 09:24

Ilona En Vincent:

hoi pap en mam, jullie maken veel mee, echt heel erg cool. ik ben erg beniewd naar jullie foto's en verhalen, ik heb erg veel zin in als jullie weer in nederland zijn, lekker even bijlketsen liefs ilona

• 11 Februari 2009 - 14:56

Anita:

Dag pap en mam, alles goed daar in India? Plaatsen jullie ook weer eens wat nieuwe foto's op de site?

groetjes Anita