Impressies van India - Reisverslag uit Mysore, India van garudaboot - WaarBenJij.nu Impressies van India - Reisverslag uit Mysore, India van garudaboot - WaarBenJij.nu

Impressies van India

Door: Rob en Christa

15 Januari 2009 | India, Mysore

MUMBAI: 19 miljoen mensen op 2-x2- km.Je kunt je wel indenken dat het dan erg druk is! Wij leren er de 1ste beginselen van hoe je in India de straat oversteekt:tussen honderden taxi's,rikshaw's,bussen,fietsen,ossenwagens enz. schuifel je tusen een groep Indiers, opdringend tussen het verkeer de straat over. Een kakafonie van lawaai. De stad ruikt naar alles: bloemen, utlaatgassen, kruiden, riool, etten, stof.Iedereen is anders gekleed:van felgekleurde sari's tot swarte burka's, van westers pak tot traditionele dhoti. De stad is een aanslag op al je zintuigen.
GOA: Kerstverlichting, nog meer dan in Nederland, Kerststallen, kerststerren, alles in aanwezig in dit -deels -katholieke deel van India.Tropisch, palmen, strand,vriendelijke mensen, en het gevoel om in een kampong te wonene. Koeien, kippen, varkens lopen los tussen de huizen door.We wonen in een eenvoudig guest-house, en hangen de was op in een palmentuin.
TREINREIS:Meestal in een sleeper,tussen jonge backpackers en Indiers.Elke halve minuut komt er iemand voorbij met thee,koffie,lekkers,enz.12 uur reizen is zo'n beetje minumaal, soms 's nachts.Dan is er echter niemand met eten en drinken, dus zaten wij beteuterd op ons bedje.Naast ons zat een mohemedaanse man ernstig 10 min.te bidden naar het Oosten.Toen hij klaar was keek hij ons aan en zei:jullie eten met ons mee! De vrouw van onze andere buurman, een Hindu,had een heerlijk maal bereid.met z'n vieren genoten we van een heerlijk diner,10 uur later gingen we als vrienden uit elkaar.
HAMPI: Traditioneel India.Uitzicht oer de rijstvelden.'sAvonds het geluid van miljoenen kikkers,krekels en ndere beestjes. Een enkele ontmoeten we in onze kamer...Veel tempels en we worden gezegend door een priester in de Hanumantempel (= aap god)
AUTORIKJA: Reizende van Hampi naar Hospet wordt onze autoriksja door een bus opgejaagd. Na veel getoeter haalt de bus op een verkeerd moment in, helaas rijdt de tegenliggende autoriksja ook stug door... Wij wijken uit in een greppel, rondfladderende kippen, en een zwart varken dat van schrik bijna in onze riksja springt. Onze woedende chauffeur verzekert ons dat hij niet kwaad is.
MYSORE: Eindelijk een hotel met elektra en warm water. Prachtig paleis van de Maharaja, geweldige bazaar en zoals overal op onze reis een vriendelijke sfeer.

• 15 Januari 2009 - 15:19

Hanneke De Leeuw:

wat een leuk en mooie belevenis,ben benieuwd naar de foto's.
    groetjes hanneke

• 15 Januari 2009 - 20:52

Jan En Lia :

Lieve mensen, wat weer een spannend verhaal.
    Jullie beleven toch wat daar!!!!
    leuk om te lezen, wij wachten op het vervolg!!!!
    Geniet ervan, veel liefs van ons .

• 17 Januari 2009 - 15:57

Thil Hoolt:

Geweldig om zoveel mee te maken op jullie wereldreis. En wij beleven het zo ook mee. Hier slecht nieuws. Met schaatsen heeft Herman zijn heup gebroken en kan dus 6 weken niets. Ook afzien maar op een andere manier.Groetjes Herman en thil,

• 20 Januari 2009 - 21:13

Peter Lock:

Beste Rob en Christa

Jullie avonturen treffen me bijzonder, vooral door de zegening in de Hanumantempel.

Mooi dat daar de apen tot goden worden verheven.
    In de Nederlandse cultuur zit je voor aap of ben je in de aap gelogeerd.
    Goed dat elders anders naar bepaalde zaken gekeken wordt.

Op Texel zing ik liederen waarin Hanuman geeerd wordt.

Mijn chinese sterrenbeeld is: aap.

Hartelijke Groeten en
    een voorspoedige voortzetting van jullie reis.

Peter.

• 27 Januari 2009 - 15:32

Maarten En Marsha :

Beste Rob en Christa, wat goed dat jullie nu in India zitten. We hopen jullie komend seizoen zeker in de Med tegen te komen. Wij hebben genoten van Ceuta en Marokko. Goede tip van jullie! Groetjes Maarten en Marsha a/b Vida Vagabunda