Maltezer nederlanders met portugese auto in spanje - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van garudaboot - WaarBenJij.nu Maltezer nederlanders met portugese auto in spanje - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van garudaboot - WaarBenJij.nu

Maltezer nederlanders met portugese auto in spanje

Door: Rob en Christa

24 Oktober 2008 | Portugal, Albufeira

De eerste oktober vertrokken we vanuit Alvor weer terug naar Lagos. Boot schoonmaken, water tanken, stroom laden en bijpraten met wat nederlandse kennissen. Daarna vertrokken we naar Portimao. Een rustige haven, waar we de Vida Vagabunda weer tegenkwamen. Met de bemanning Maarten en Marcha, 2 heel gezellige avonden meegemaakt. Toen zij weer vertrokken huurden we voor een weekje een Fiat Punto. Eindelijk onze fly-drive door Andalucia maken. We wilden altijd al de moorse bouwkundige overblijfselen in deze spaanse streek eens met eigen ogen zien. Eerst Sevilla met het Real Alcazar, daarna Cordoba met de Mezquita, en dan nog Granada met het Alhambra. Het voldeed absoluut aan onze verwachtingen. We maakten ook nog een tussenstop in Nerja. Hier waren we 33 jaar geleden, tijdens onze 1e gezamelijke vakantie. Nerja is erg veranderd!Maar ja, wij ook...
Het Hotel Portofino stond er nog, maar was gesloten. Het restaurant was echter wel open, dus daar hebben we gegeten, uitzicht op de zee, zwoele avond en .. daarna op tijd slapen (dat was vroeger wel anders!). In Nerja ontmoetten we René en Anneke uit Limburg, echte spanjofielen, met wie we een heel gezellige avond beleefden. Ook met landrotten kan het dus goed klikken! Op de terugweg nog even naar Jerez de la Frontera, om sherry te drinken (Rob 2 glazen, want Christa vind het maar niks). Terug op de boot, dan naar Albufeira, een moo tochtje van 15 mijl. Daar van de vermoeienissen uitrusten: zon, zee, eten, slapen, denken.........