Avonturen in Alvor - Reisverslag uit Alvor, Portugal van garudaboot - WaarBenJij.nu Avonturen in Alvor - Reisverslag uit Alvor, Portugal van garudaboot - WaarBenJij.nu

Avonturen in Alvor

Door: Rob en Christa

23 September 2008 | Portugal, Alvor

Avonturen in Alvor
Vanwege de hoge havengelden in Lagos (57euro per nacht) hebben we het erop gewaagd naar Alvor verder te varen, een tocht van wel 2 mijl. Na een half uurtje bereikten we de lagune, alwaar enige schermutselingen plaatsvonden tussen de schipper en zijn vrouw, want de één zal de aanloopgeul wél, en de andere niet (ik moet van de schipper vermelden dat de hoogste in rang het goed zag). Gelukkig bereikte de Garuda de lagune zonder vast te lopen, 2 anker gingen de grond in, want het waaide nogal, en daarna keerde de rust weer, en kon het ultieme onthaasten beginnen. Een dag Alvor is nl. bijzonder ontspannend; je begint ´s morgens, na de koffie natuurlijk, met een tochtje naar het stadje met de bijboot, boodschapjes doen, internetten,hier en daar een praatje, en tegen het middaguur tuffen we weer terug naar de boot. Al die tijd schijnt het zonnetje vrolijk, dus ´s middags wandelen we naar het strand,zwemmen daar in de koude doch schone Atlantic, en in de namiddag weer terug. We doen alle moeite om de cocktail bar voorbij te lopen, maar dat lukt niet altijd. Diner aan boord (of sardines eten in het stadje) en ´s avonds met onze Engelse vrienden naar de pub (live music) of naar de Seattle bar (live New Orleans blues). Zo rond een uur of 12 weer terug naar de Garuda, en daarna een deiningvrije nachtrust. U zult begrijpen, wij liggen hier al 2 weken en blijven zéker nog tot oktober. Dat lijkt lang, maar sommigen liggen hier al jaren, en zijn te herkennen aan grijze paardestaarten, vale kleding en een big smile. Vanaf begin oktober (wintertarief in de havens!) willen we wat langs de Algarve zeilen om de boot in november op de kant te laten zetten in Faro. Half november vliegen we naar Nederland, en willen dan ook even naar Texel gaan. We laten jullie nog precies weten wanneer, want het lijkt ons leuk om hier en daar wat bij te praten.

• 23 September 2008 - 17:23

Hans G:

gelukkig maar dat jullie relatie ook niet is vastgelopen in die aanloopgeul te Alvor !

gr HG

• 24 September 2008 - 06:56

Ina Koorn:

Heerlijk hoor, wat jullie allemaal beleven, ik ben best een beetje jaloers, geniet er maar heel erg van!!! Tot ziens, groetjes, Ina

• 24 September 2008 - 11:21

Paul En Renate:

Beter laat dan nooit...hebben van alle avonturen tot nu toe kennis genomen en zijn blij dat het goed met jullie gaat en dat jullie overduidelijk genieten van alles. Hopen jullie in november te zien, en misschien volgend jaar in de marina van Rosas???
    Liefs en hartelijke groeten
    Paul en Renate

• 27 September 2008 - 16:46

Reynier De Graaff:

Vanaf De Texelse Golfb. met prachtig weer een vr.groet. Leuk jullie ervaringen te lezen. Geniet ervan. Via Teso vergadering is jullie site genoemd! Vr.gr Reynier en medewerkers.

• 30 September 2008 - 14:09

Hanneke:

ben net zelf terug van vakantie,heb het heerlijk gehad,wel weer wennen aan het weer.
    veel plezier verder,en geniet er van.

• 21 Oktober 2008 - 10:32

Anneke En Rene:

Hallo Crista en Rob, wij zijn ondertussen weer thuis en genieten nog een beetje na van alle leuke dingen die we meegemaakt hebben. Waaronder ook de leuke avond die we in Nerja met jullie verbracht hebben. Wij zullen reis gaan vervolgen. Saludos cordiales de Limboos

• 24 Oktober 2008 - 10:01

Maarten En Marsha:

Hallo Rob en Christa, zijn jullie al in Faro? Wij zitten weer in Spanje en hebben nu de bus gepakt voor een paar dagen Sevilla. We hadden een fijne tijd met jullie in Portimao en we hopen dat we elkaar in de Med weer tegenkomen.
    Groeten, Maarten en Marsha