Lagos en verdere plannen. - Reisverslag uit Lagos, Portugal van garudaboot - WaarBenJij.nu Lagos en verdere plannen. - Reisverslag uit Lagos, Portugal van garudaboot - WaarBenJij.nu

Lagos en verdere plannen.

Door: Rob en Christa

11 September 2008 | Portugal, Lagos

Eind augustus kwamen we weer in Lissabon terug. Leuke tijd gehad in Nederland en op Gozo. Alle kinderen en kleinkinderen weer gezien en gesproken. En ook onze ouders, zuster en zwager en enige vrienden. (De rest komt de volgende keer aan de beurt). Teruggekomen bleek door de hitte en droogte het teakdek er niet op vooruitgegaan. Veel naden lagen los dus ook veel kitwerk. Een nieuw toplicht gemonteerd en de stad bezocht. Daarna afgevaren naar Cascais alwaar voor anker gegaan. Wat Nederlandse collegazeilers ontmoet en leuke gesprekken gehad over ieders ideeen van de zeilreis van ons leven. Bij ona slaat de onthaasting nu echt toe. Op ons gemak varen we verder langs de Portugese kust via Sesimbra (voor anker) naar Sines. Onderweg zien we een imposant grote walvis voor ons langs kruisen. In Sines ontmoeten we op de valreep nog Ed en Aadje Stiekema van Texel. Samen een leuke dag doorgebracht en in de camper van Ed half Portugal doorgekruist. S'avonds nog wat samen gegeten. We begrijpen nu we Sines hebben gezien heel goed dat de Stiekema's het hier goed naar hun zin hebben. Na een week gaan wij weer verder om Cabo Sao Vicente heen, het meest zuidwestelijke deel van Europa. Mooie tocht en voor anker om de hoek. Vandaar zeilen we een paar dagen later door naar Lagos, een leuke stad met een grote Marina. Veel mensen die wij hebben ontmoet gaan hier overwinteren. Alhoewel wij van plan waren naar Madeira en de Canarische eilnden te varen vinden wij dit nog geen verkeerd idee en voelen er veel om volgend jaar eerst maar eens de Middellandse Zee voor een jaar of twee op te varen. We hebben immers geen haast. Lekker relaxed, mooi weer veel zwemmen en lekker eten. We zijn nu aan het informeren waar de boot eventueel voor een maand of vier de kant op kan. Dan kunnen wij half november weer naar Nederland, Gozo en van de winter een maand of twee een trektocht maken in dat deel van de wereld waar het dan zomer is. Als jullie leuke ideeen hebben laat het maar weten!!Bovendien lijkt het dan in ieder geval nog een beetje op een wereldreis!! Dit idee moet nog verder worden uitgewerkt. Daarover dus de volgende keer meer.

• 11 September 2008 - 17:15

Henk En Zeger :

Hier dan een reactie van Texel. Een cursus typen gevolgd bij Henk op school.Dus zelf getypt.Hier is alles prima,we zijn weer begonnen met dansen erg gezellig, de groeten. Nu durf ik wel vaker een berichtje te sturen.

• 12 September 2008 - 07:57

Toos En John:

Hoi,
    Jullie hebben het heerlijk naar jullie zin. Ik volg jullie reisverhalen met veel plezier. Wij zijn net 3 weken met vakantie geweest naar....Texel. Een heerlijk eiland zoals jullie weten en ook vlieland en terschelling aangedaan.
    Verder hier alles goed. We blijven jullie volgen

• 12 September 2008 - 14:05

Hanneke:

hier nog een berichtje van texel.leuk om weer wat te horen,ik ga zelf A.s dinsdag met vakantie.
    groetjes hanneke.