Spaanse kust - Reisverslag uit Camariñas, Spanje van garudaboot - WaarBenJij.nu Spaanse kust - Reisverslag uit Camariñas, Spanje van garudaboot - WaarBenJij.nu

Spaanse kust

Door: Rob en Christa

26 Juni 2008 | Spanje, Camariñas

De afgelopen dagen hebben we onze tocht vervolgd langs de Spaanse noordkust. In Gijon hebben we een week gelegen en zijn o.a. met een huurauto naar de Picos van Europa geweest. Mooie wandelingen en we zagen de adelaars rond de toppen cirkelen. Mooi hotel ook, een Parador, aan de voet van een loodrechte 1000 meter hoge rotswand. Terug in Gijon nog even gegeten en gefeest bij de engelse buren, (ex-paindoctor John en silverartist Dy. De sixties knalden over het water. De volgende ochtend 08.00 uur, enigszins versuft, naar Ribadeo en na een klotsende nacht door naar Viveiro. Een mooie Ria. Daar zijn we een dag gebleven. Een voettocht naar lokaal uitzichtspunt leidde tot de beklimming van een 360 meter hoge berg via een 10 kilometer lange weg. Terug wist ik een shortcut Na veel heen en weer geloop weer 10 kilometer op de teller. s Avond een borrel met Ruben en Ollie uit Nederland. Zij Jong en onervaren wij oud en ook onervaren beleven de zeiltochten ongeveer gelijk. Het valt niet altijd mee. Vanuit Viveiro varen we naar La Coruna, geen wind wel warm en zonnig. Eindelijk de korte broek eens de hele dag aan. La Coruna is een leuke spaanse stad waar het s Avond op straat druk en gezellig is met etende mensen. De laatste avond gaan we Tapas eten met Ruben en Ollie. Gezellige avond met de nodige lol. De volgende dag vertrekken we naar Corme ook weer in een mooie Ria gelegen. Voor anker. s'nachts draait de wind alle kanten op. Dus het ankeralarm gaat elk uur wel even af. Iets ruimer zetten voortaan. Vanuit Corme varen we naar Camarinas. Onderweg de grootste golven ooit. Bergen water rollen uit het westen. De wind komt zwak uit Noord Oost. Weing pret dus. Als we in de haven liggen neemt de wind tot 6 a 7 bft toe. En dat duurt in ieder geval tot nu toe (26 april, 18.24 uur.) We liggen nu vlak bij Cabo Finisterre (ofwel het einde van de wereld) Vandaar uit kunnen we op 180 graden zuidwaarts.

• 27 Juni 2008 - 06:03

Eva Lea Baby:

Hi Christa
    thanks for the nice report and photos! I will soon have a new cat, I bought a cat-tree yesterday... we are excited about our soon new family member (she is a normal tabby cat, but with a bit longer hair). Wish you a wonderful time, ahoi,
    Eva

• 27 Juni 2008 - 08:19

Hanneke De Leeuw:

hoi rob en christa.
    wat een mooi gezicht moet het geweest zijn die vogels.
    als ik dit berichtje schrijf waait het ook hard op texel.
    groetjes hanneke.

• 28 Juni 2008 - 13:12

Bob Bakker:

Dag Rob en Christa,
    Ja, die Pico's van Europa zijn geweldig!Een prachtig gebied!Ik volg met belangstelling jullie tocht en heb respect voor jullie avontuur. Een behouden vaart en hartelijke groet!
    Bob en Ina