Portugal - Reisverslag uit Porto, Portugal van garudaboot - WaarBenJij.nu Portugal - Reisverslag uit Porto, Portugal van garudaboot - WaarBenJij.nu

Portugal

Door: Rob en Christa

09 Juli 2008 | Portugal, Porto

Toegegeven, onze berichten laten wat langer op zich wachten maar.. we liggen nu in Leixoes/Porto, het weer is prima dus we worden wat lui. Na Camarinas voerde de tocht dus langs Kaap Finisterre. We vertrokken met een flinke wind, maar wel uit de N-NE hoek dus lekker bakstag. De Garuda was meteen in haar element; we stoven de Kaap voorbij en hadden de mooiste tocht totnutoe! We meerden af in de Ria de Muros, in Portosin, een gezellige jachthaven waar we echter niet zo lang bleven i.v.m. de windverwachting. De Muros rivier is vrij lang, en dat is geen lolletje met westenwind. Maar na een fijne zeiltocht meerden wij af in Baiona; veel "oude"bekenden daar dus weer dolle pret. Santiago de Compostela hadden we nog niet bezocht, dus namen we de bus daarnaartoe,(auto huren voor 2 dagen kostte 160 euro dus dat was te gek) flinke reis maar zeer de moeite waard; 's avonds "stek af"weer op de Garuda. Besluiten te ankeren, want de haven is behoorlijk duur, maar door de atlantische swell beleven we 2 onrustige nachten, alhoewel het anker prima houdt.Portugal lokt, dus varen we naar Viano do Costelo, een geweldig oord! Portugal laat zich direct van z'n beste kant zien met feest in de stad, heerlijk eten en relaxte haven. Rob moet natuurlijk weer een wandeling plannen naar een hoog gelegen kathedraal; er gaat ook een kabeltreintje naar toe maar dat was hij "vergeten"te zeggen. Geheel bezweet boven, mooi uitzicht maar met het treintje terug! Daarna doorgevaren naar Leixoes, de haven van Porto. Met de metro de stad in, waar we dankzij -gekregen- kaartjes van zeilvrienden Inge en Egenolf een prachtige rondrit maken, een belevenis!Portugal bevalt tot nu toe
erg goed, dus ons tempo zakt wat in
maar dat mag toch, als pensionado's?!

• 09 Juli 2008 - 13:42

Eva Baby, Zurich:

I really love to read your reports and moreover to see your photos... while poor me is in the office..most of the time anyway, trying to work.. Jokes aside, it is great to read and see.Kindest regards from Switzerland, Eva

• 09 Juli 2008 - 21:36

Wim En Jane KB:

Leuk, die zeilverhalen! Met name de kusten van Bretagne en Belle Ille roepen herrinneringen voor ons op. Mooi is het daar! Wij zwerven nog steeds boven de poolcirkel rond de Lofoten. Een prachtig gebied met een heel andere atmosfeer dan die waarin jullie nu verblijven. Geniet ervan!
    Zonnige groetjes, Wim en Jane

• 10 Juli 2008 - 17:18

Klaas En Hennie:

Fijn dat jullie het als pensionado's naar jullie zin hebben. wij hebben er net drie weken zuid-frankrijk opzitten met alleen maar mooi weer ( 30 tot 35 C.)nu zijn we echter weer met beide voetjes op de grond op Texel en weer aan het werk.
    Geniet er lekker van en groetjes van Texel.
    The Place to be!

• 13 Juli 2008 - 18:30

Hanneke De Leeuw:

hoi rob en christa
    alles goed daar bij jullie,maar ik deank van wel.
    leuk om op de hoogte te blijfen
    groetjes Hanneke.

• 17 Juli 2008 - 18:33

Ben Van Geuns, Texel:

Dag Rob en Christa,
    Wat fijn dat jullie zo genieten en uit jullie berichten maken we op dat het nu al een groot avontuur is! Onze connectie is de Boodtlaan 52 - wel grappig, want vandaag op de kop af zitten we hier precies een jaar, want de verhuiswagen kwam toen onze inventaris brengen. We genieten volop van 't huis en het prachtige uitzicht. We hebben het e.a. veranderd in en om het huis. We voelen ons hier thuis. Als jullie het op prijs stellen willen we wel contact houden.
    Geniet van jullie avontuur.
    Riet en Ben