spanje!!! - Reisverslag uit Gijón, Spanje van garudaboot - WaarBenJij.nu spanje!!! - Reisverslag uit Gijón, Spanje van garudaboot - WaarBenJij.nu

spanje!!!

Door: Rob en Christa

12 Juni 2008 | Spanje, Gijón

Eindelijk maar weer eens een bericht. Afgelopen maandag zijn we in Spanje aangekomen, Gijon. (Zeg Gigon). Maar de reis viel nog niet echt mee.De golf van Biscaje is leeg en best wel groot. We hebben vanaf Belle Ile in Frankrijk ruim 250 mijl gezeild (70%) en gemotord (dus 30%) om in Spanje (na 2,5 dag) aan te komen. In het kort, rollen, rollen en nog eens rollen op golven van 2 tot 3 meter die achteropliepen. Soms met heel weinig wind waardoor de zeilen akelig heen en weer klapten. Tel daar bij op een hele nacht plensbuien en jullie voelen het al deze avonturiers hebben in Spanje wat tijd nodig om bij komen. Autootje huren en de Picos van Europa bekijken. Maar wat gebeurde er vanaf Trebeurden ons laatste bericht. Vandaar voeren we naar LAberwrach, een sinister naam als je met de boot bent. Vanaf LAberwrach voeren we door het Chenal dufour naar Camaret sur Mer. Onderweg zagen we vlak bij de boot een Basketshark ofwel reuzehaai van een meter of 12. Een iets te grote vis om sympathiek te zijn. Ze zijn overigens onschuldig want eten plankton. In Camaret kwamen we in de sfeer van Biskaje en andere verweg zeilers. Vandaar uit hebben we eerst de zuidkust van Bretagne verkend. Audierne, Ile de Croix en Belle ile dat erg mooi is. Kijk maar naar de naam. Een leuke tijd gehad en veel geleerd van Jaap Eelman van de Junto Medio (geen Texelaar) over gribfiles en weerkaarten binnenhalen via de SSB ontvanger. Verder wel 100 dolfijnen om de boot gehad tijdens het varen. Als we weer bijgekomen zijn dan gaan we op weg naar Finisterre richting Portugal.

• 14 Juni 2008 - 10:56

Hanneke De Leeuw:

hallo wereldreizigers.
    leuk om weer wat te horen van jullie.
    wat een avondtuur zo op zee.
    leuk om de dolfijnen van dicht bij te zien.
    groetjes hanneke

• 14 Juni 2008 - 11:16

Eva Baby:

Hi Christa, interesting and wonderful to read your travelog!! I am very happy for you. Have been sick with a flu all week (but worked just the same). Apart from the health, things are improving and I am quite happy. Soon we wil get a new cat (a normal one). Ship ahoi!!! Good wishes, good sailing, hugs, Eva

• 16 Juni 2008 - 08:20

Anita:

Hoi p&m,

Klinkt goed allemaal! Ik schrijf jullie zo even een mail. We beleven hier al allemaal avonturen hier in Thailand! En waar al die andere toeristen zich bevinden...geen idee. Wij komen er amper tegen! xxx anita

• 25 Juni 2008 - 08:06

Imagine (R&O):

Hoi Rob & Christa

alles goed met jullie? stuur ajb even jullie email adres dan sturen wij nog wat foto`s van de Garuda na Groet Ruben & Ollie

Rubendriessen@hotmail.com, ollieteeuwisse@hotmail.com

• 26 Juni 2008 - 09:14

Willem JJ Boot:

Goed te zien dat jullie het naar de zin hebben. geniet ervan! Heet je 12 meter lange haai niet "walvishaai" of zo? De plaatsnamen die je noemt lijken me Baskisch.

"We" hebben ons inmiddels danig geroerd met de Concessiewet en dat lijkt voorlopig geslaagd. Je opvolger is dus ontgroend, kennis met hem gemaakt en dat bevalt goed. TESO zal nog wel eens in het nieuws komen.....

Veel plezier,

Willem