Ritme van de oceean - Reisverslag uit De Koog, Nederland van garudaboot - WaarBenJij.nu Ritme van de oceean - Reisverslag uit De Koog, Nederland van garudaboot - WaarBenJij.nu

Ritme van de oceean

Door: Rob en Christa

23 Mei 2008 | Nederland, De Koog

Op 16 mei vertrekken we naar Jersey. Eerst discussie wel of niet!! Want het zicht is bedroevend, soms niet meer dan een paar honderd meter en Jersey wordt de eerste bestemming die echt nieuw voor ons is. Dan toch maar wel! Weinig wind dus op de motor en radar bij. Tot die het begeeft vlak voor we bij de haven van Saint Helier zijn waar erg veel scherpe rotsen liggen. Maar het lukt. Voorzichtig aan en dan kunnen we afmeren in de haven. Deze sluit kort na ons, want de ingang valt droog. De volgende dag de bezaansmast in, radar antenne los gemaakt en van binnen bestudeerd. Probleem is eenvoudig, het distributieriempje ligt eraf. Er weer op en de hele boel de mast weer in. Verder leuke tijd op Jersey, de pub in om pubfood, fish en chips, te eten (behalve op zondag dan mag je alleen drinken) en jeugdsentiment opgehaald bij "shine a light" in de bioscoop. Raadt zelf maar wat dit is. Op dinsdag vertrokken we weer naar Frankrijk, Lezardieux op een mooie Bretonse rivier. Lekker gezeild en de aanloop viel mee. Het vertrek was overigens weer spectaculair, vanuit Jersey, want de lijn van de bijboot bleef achter het watertappunt van de haven hangen. Deze stond toen we omkeken in een hoek van 90 graden. We hebben een sterke motor!! Vanuit Lezardieux vertrokken we op donderdag naar Trebeurden. Mooi zeilen maar veel regen en weinig zicht. Weer viel het radar uit. Wel voor het eerst dolfijnen gezien en een lange oceaan deining gevoeld. In Trebeurden eerst aan een mooring gelegen om op hoog water te wachten. Ook deze haveningang valt droog bij laag water. Prachtige omgeving waar we mooi kunnen wandelen. Dus we blijven een paar dagen want het weer valt ook wel wat tegen. Maar eerst weer de mast in. Het distributiewieltje lijkt los te zitten. Super glue doet wonderen en na een duurtest lijkt de zaak geregeld.

• 24 Mei 2008 - 10:27

Hanneke De Leeuw:

hallo rob en christa.
    leuk om weer een berichtje te lezen van jullie.
    hoe bevalt het leven op de boot?
    zijn jullie er al aan gewent?
    Het lijkt me erg leuk om dolfijnen in het echt te zien.
    goeie reis verder.
    groetjes Hanneke.

• 24 Mei 2008 - 11:53

Tineke En Gerard:

Hoi zeelui,
    Het klimmen ben je op jou leefijd nog niet verleerd zo te zien Rob.
    Nu moet de radar het wel goed blijven doen met al die trukjes van je.
    Nu dan maar weer tot de volgende mail.
    Doeg Christa en Rob.
    Behouden vaart.

Tineke en Gerard.

• 24 Mei 2008 - 21:19

Hans H:

Dag Garudavaarders,
    Leuk om jullie zo te kunnen volgen.
    Jersey en de Bretonse kusten komen ons ook bekend voor.
    In Zuid/West-Europa is het nu overal slecht weer. Wij waren deze week in Spanje (Barcelona e.o.) en het weer was ook daar vrij wisselvallig.
    Hoe staat het met de conditie en hebben jullie een weegschaal aan boord? Wordt er nog wat aan beweging gedaan?
    Wij reizen met jullie mee!
    Groeten Hans H.

• 27 Mei 2008 - 17:18

Thil Hoolt:

Zeer avontuurlijk allemaal. Jullie kunnen een boek maken van dit dagboek.In Frankrijk (westkust)is het nog steeds slecht weer. Wij houden het in de gaten omdat ons huisje in LesLandes aan de Atl. Oceaan liget en het daar nogal regenachtig en stormerig is,We vertrekken a.s. zondag desondanks voor een maand die kant op. goeie reis.Thil en Herman.

• 31 Mei 2008 - 14:39

Dirk En Marianne:

hallo rob en christa
    jullie zijn nu al meer dan een maand op reis en we hebben jullie site nu pas voor het eerst bekeken! Erg leuk om zo met jullie deze reis mee te beleven en wat hebben jullie een lekker bruin gelaat. Een gezonde kleur, jullie genieten hier zichtbaar van! Een goede reis verder en we houden jullie in de gaten.
    Groeten van Texel.

• 02 Juni 2008 - 17:37

Wim En Jane:

Hallo wereldzeilers, geniet maar lekker van de franse kust en keuken. Hartelijke groeten vanuit de poolcirkel in Noorwegen

• 13 Juni 2008 - 22:06

Ed Stiekema:

Hallo Christa en Rob,
    Welkom op het Ibirische schiereilnd. Weer onder Lissabon is al een week perfect. Ze weten i.i.g. hier in Sines dat je komt. Wij behoren nu begin juli naar Madeira te gaan. Onze maat komt uit de Baltic via Caladonische kanaal direct naar Bayonna (N Spain). Vergeet onder Finisterre niet te genieten van de Ria's Fantastisch
    Veel zeil genot en ik volg je side
    Ed St.