Guernsey - Reisverslag uit De Koog, Nederland van garudaboot - WaarBenJij.nu Guernsey - Reisverslag uit De Koog, Nederland van garudaboot - WaarBenJij.nu

Guernsey

Door: Rob en Christa

15 Mei 2008 | Nederland, De Koog

Hallo allemaal! Eergisteren zijn wij aangekomn om Guernsey, één van de Kanaaleilanden. De blokkade in Boulogne duurde gelukkig maar 24 uur (i.p.v. de 3 weken in 2007!) dus we konden snel door, want er stond een mooie oosterwind en het was prachtig weer. Eerst naar Dieppe, al is het alleen maar om de overheerlijke oesters die ze daar hebben, en daarna naar Fécamp, ook een mooi plaatsje aan de Seinebaai. Vandaar een lang traject naar Cherbourg, maar i.v.m. het tij moesten we zowiezo elke daag vroeg op ( rond 06.00 uur) en dat is niet bepaald onze hobby, maar het kon niet anders. Op 10 mijl van Cherbourg werden we opgeroepen door een douaneboot die daar voer; of ze even aan boord mochten komen controleren. Nee zeggen is er natuurlijk niet bij, dus kregen we 3 man op visite; gelukkig geen problemen. Na een dagje uirusten in Cherbourg ging de reis verder naar Guernsey; vanaf hier is alles "nieuw gebied"dus daar kijken we naar uit. Maar hier is het ook heel bijzonder; je kunt hier prachtig wandelen, hebben we ook gedaan, al kregen we op de terugweg een enorme plensbui over ons heen en kwamen we geheel doorweekt weer op de boot terug. Gelukkig hadden we gezellige buren op de steiger, en hadden we 's avonds helemaal geen last meer van de kou na enige glaasjes wijn.

• 15 Mei 2008 - 15:17

Gerard En Tineke:

Hoi Rob en Christa

Jullie schieten al aardig op!!
    Maar waar blijven de foto's?

groetjes van ons

• 15 Mei 2008 - 20:34

Herman En Thil:

We wensenn jullie een prachtige reis en zo te lezen zal dat wel lukken.Zijn benieuwd waar jullie allemaal komen. Succes en goeie reis.

• 16 Mei 2008 - 05:46

Gerard Blijleven:

Hallo zeilers
    De vaart zit er goed in zo te lezen, mooi
    weer goede wind en wat regen.
    Nu gaat het om het eggie onbekend terrein
    en daardoor zijn jullie pas nu de wereld zeilers, veel genieten en behouden vaart
    doeg Christa en Rob.
    tot het volgende berichtje.
    Gerard.

• 16 Mei 2008 - 09:15

Hanneke De Leeuw:

hallo rob en christa.
    wat leuk om weer wat te horen.
    een goeie reis verder.
    groetjes hanneke.