Het vertrek - Reisverslag uit De Koog, Nederland van garudaboot - WaarBenJij.nu Het vertrek - Reisverslag uit De Koog, Nederland van garudaboot - WaarBenJij.nu

Het vertrek

Door: Rob en Christa

27 April 2008 | Nederland, De Koog

Na drie weken in maart op Gozo, restten er ons nog drie weken van afscheid nemen op Texel. Talloze lunches, diners en een afscheidsreceptie verder kunnen we op 24 april (Christaas verjaardag)op weg. Naar Den Helder want het schip moet aan de onderkant nog worden schoongemaakt en in de anti aangroeiverf worden gezet. Dit geschiedt in een record tempo. Op 25 april om 11.00 uur staan we op de kant en op 26 april om 11.00 uur liggen we weer in het water. Weliswaar met behulp van onze goede vriend Henk Oosterbeek en onze middelste dochter Anita, die stevig hebben meegeholpen met krabben, schuren en verven. Des avonds ook nog uitgenodigd voor een diner thuis bij Henk en Frauke. Op 27 april vertrekken we dan echt. Voor de wereldomzeiling. Eerste traject is Den Helder - Medemblik. Voorwaar een huzarenstukje vooral daar we alles op de motor hebben gedaan. Windrichting Zuid/Zuidoost. Met enige fantasie ligt dan het gehele traject in de wind!! Dus lekker op de motor. Maar goed ook want we zijn alle twee stekaf. Na alle afscheiden van collega's en vrienden blijkt dat dit toch meer impact heeft dan je jezelf bewust bent. Lekker uitrusten in Medemblik en Enkhuizen is het plan. Enkhuizen zullen jullie denken wat is dat nu voor een wereldreis?? Welnu van de collega's van het managementteam van Teso hebben we een dinerbon gekregen voor ons favoriete restaurant in Enkhuizen "De Admiraal". En deze gaan we niet laten verlopen. Daarna willen we naar Schevengen om onze dochters en kleinkinderen nog even te zien. Want de eerste keer dat we hen weer zullen zien wordt begin augustus. Een hartelijke groet van de onverschrokken avonturiers Rob en Christa uit Medemblik.

• 28 April 2008 - 14:04

Hanneke De Leeuw:

hoi Rob en christa.
    nu is dan eindeijk de reis begonnen.
    fijn om jullie nog gezien te hebben op de receptie.
    ik wens jullie alle goeds,en hoop jullie nog eens een keer te zien.
    hanneke

• 28 April 2008 - 16:17

Toos En John:

Hoi Rob en Christa,
    Eindelijk het is zover. Veel succes en wind tijdens de reis.We blijven op de hoogte en zullen aan jullie denken.
    Groetjes
    Toos en John

• 28 April 2008 - 22:21

Klaas En Hennie:

hallo Rob en Christa,
    eindelijk is het zover,en gaat de grote reis beginnen.
    In gedachten zijn we bij jullie en door deze site maken we door jullie berichtjes eigenlijk stiekum ook een wereldreis. dus maak maar veel foto's en spannende verhalen.
    behouden vaart en veel liefs .
    Klaas en Hennie

• 29 April 2008 - 06:42

Peter & Marion :

Hoi Rob & Christa,
    Dat hebben jullie snel gedaan in Den Helder! Gaat het nu toch echt beginnen. Helaas nog even wachten op het mooie weer, maar gelukkig even een stop bij de Admiraal. Succes en we blijven jullie volgen. P&M

• 01 Mei 2008 - 06:51

Rint&Tjit:

Mooie foto's van jullie tocht naar Medemblik!
    Intussen een beetje bijgetrokken van de laatste hectische weken?
    We wensen jullie heerlijk warm weer en hopen dat jullie ontspannen kunnen genieten de komende maanden.
    Groetjes van ons beide.

• 02 Mei 2008 - 08:32

Jan Vonk:

Al weer op motor?

Jan

• 02 Mei 2008 - 14:15

Hans & Hans:

bij ons treffen in de Sixhaven jongstleden zomer waren we ons niet bewust van het feit dat dit (voorlopig) de laatste ontmoeting zou zijn !
    wij wensen jullie bij deze aanvang van de wereldreis behouden vaart & goede gezondheid & dito stuurmanskunst toe en kunnen thans weinig anders dan hoopvol zeggen : "tot over acht jaar, Insj Allah cq. Deo Volente, wij varen in gedachten met jullie mede. "

hans & hans

• 04 Mei 2008 - 10:29

Piet En Ina:

Hallo Rob en Christa,
    We vonden het heel gezellig op jullie receptie!
    We wensen jullie een supergoeie reis met veel leuke belevenissen en fijn dat we op de hoogte blijven.
    Tot ziens, groetjes, Piet en Ina

• 05 Mei 2008 - 07:46

Bep En Gijs:

hallo Christa en Rob
    Leuk om op de hoogte te blijven, heel veel plezier op jullie reis. Voor ons begint de pret over twee weken: richting Finland. half aug. terug. Tot later!