terug naar het bootleven - Reisverslag uit De Koog, Nederland van garudaboot - WaarBenJij.nu terug naar het bootleven - Reisverslag uit De Koog, Nederland van garudaboot - WaarBenJij.nu

terug naar het bootleven

Door: Rob en Christa

16 Maart 2008 | Nederland, De Koog

na een relaxed verblijf in "ons" vakantiehuisje op texel zijn we weer terug op de boot. Er is nog een flinke klussenlijst af te werken, maar gelukkig staan daar diverse gezellige etentjes tegenover bij allerlei vrienden op het eiland, geweldig! Rob is al een beetje een pensionado-in-spé maar heeft het nog nooit zo druk gehad! Alleen al het installeren van de nieuwe -2e- stuurautomaat betekent 2 dagen werk; lekkages moeten nu toch écht worden gedicht , accumonitor moet worden geinstalleerd, nieuwe ankerketting (140kg) moet aan boord komen (!) , de levensmiddellenvoorraad moet zo zoetjes aan gekocht worden én gestouwd, er moet worden besloten welk reddingsvlot aangeschaft moet worden,de dokter geraadpleegd over nodige vaccinaties en pillen, kaarten en pilots besteld, en ga zo maar door. Gelukkig kregen wij gisteren van onze vriend Henk Oosterbeek een leuk boek over een wereldomzeiling van een gezin met 4 kleine kinderen, dus dat geeft weer moed. We hadden gehoopt op een fijn, mild voorjaar, om lekker op te schieten met de klussen maar helaas, de wind giert om de boot, de regen klettert op het dek dus het is lezen, lezen en nog eens lezen( niet alleen nautisch, thrillers worden door ons verslonden). Ook waren we al van plan om naar Den Helder te varen om het onderwaterschip schoon te maken en de antifouling erop te smeren, maar de slechte weersverwachting weerhield ons daarvan, een wijs besluit want vandaag was het winters in de haven. Gelukkig hebben we nog een reisje naar Gozo tegoed; lekker even uitrusten van alle soesah. Bijgaand wat "klus"foto's en ons eigen stempel!

• 17 Maart 2008 - 14:57

Hanneke De Leeuw:

leuk om weer eens een bericht van jullie te lezen.
    hopenlijk wordt het gauw weer goed weer,en kunnen jullie aan de slag.

• 20 Maart 2008 - 14:45

Thil Hoolt:

Leuk om op de hoogte te blijven van jullie wel een wee. het weer werkt inderdaad niet mee,maar hopenlijk komt de boor toch op tijd af voor de geolande datum. Maar misschien moet je niet teveel plannen en leven als echte vutters en dan zie je wel wanneer je klaar bent om te vertrekken. Veel sterkte in ieder geval en tot mails. Herman en Thil.