Trauma Teen in Turkije - Reisverslag uit Fethiye, Turkije van garudaboot - WaarBenJij.nu Trauma Teen in Turkije - Reisverslag uit Fethiye, Turkije van garudaboot - WaarBenJij.nu

Trauma Teen in Turkije

Door: christa en rob

29 September 2011 | Turkije, Fethiye

Al enige tijd lekt er water in de bijboot; met de spons weten we het tijdens het varen nog aardig droog te houden, maar als we in Keci Bükü een rondje gaan varen gaat het mis. het water stroomt tappelings naar binnen, snel varen we terug om onze, nog nieuwe, buitenboordmotor te redden. Het wordt dus tijd voor een nieuwe bijboot! We verlaten de baai van keci Bükü en varen via een paar mooie baaien naar de stad Datca. Daar vinden we een erg drukke ankerplaats, maar ook een leuk stadje met een goede supermarkt. Na een dag krijgen we bericht van onze engelse vrienden Brian en Jane, die somber melden dat zij met motorpecht op het nabijgelegen Griekse eilandje Simi liggen. De volgende dag besluiten we ze wat op te vrolijken en varen naar Simi, een mooi tochtje. Onderweg komen we toevallig de "Dolce con Brio"van Kees en Marja tegen, een leuk weerzien na 1 1/2 jaar. Ook het weerzien met Brian en Jane is gezellig, alleen liggen de nieuwe motor-onderdelen voor hun boot op de ferry, en laten die nou net staken....
Christa heeft een week of 2 eerder haar grote teen bezeerd en deze doet erg pijn en gaat er steeds vreemder uitzien. We besluiten naar Marmaris te varen om de teen te laten repareren en een nieuwe bijboot te zoeken. Op de medische post verwijst de zuster Christa naar het ziekenhuis, maar daar is ze nog niet aan toe. Eerst nog maar even zelfbehandeling met trekzalf en een oud kuurtje penicilline, dat we nog aan boord hadden. Ik, Rob, ontmoet een nederlander die een bijboot overheeft. Voor slechs 100 euro komen we in het bezit van een Avon dinghy van 3.15 mtr. Onze oude Zodiac ( 6 jaar) geef ik gratis aan een turkse jongen. Iedereen blij.
Na Marmaris trekken we 2 dagen op met Kees van de "Dolce"en varen richting Göcek baai. Een prachtige omgeving met beschermd vaarwater en talloze ankerbaaien. We komen diverse vrienden tegen die we sinds Portugal niet meer hadden gezien!
De teen van Christa wil echter niet beteren, dus besluit ze alsnog een ziekenhuis te zoeken in Fethiye. Volgens de dokter daar is er sprake van een Trauma Teen; de teen wordt geopereerd en gehecht en wij verblijven 10 dagen in Fethiye tot e.e.a. is hersteld. Geen straf, een goede ankerplaats, goede restaurants en nog steeds prachtig weer. Op 10 oktober gaat de boot de kant op, daarvoor schoonmaken en onderhoud. Daarna hopen we op 13 oktober, via Istanbul, naar huis te vliegen, en daarmee bedoelen we natuurlijk Gozo.

• 29 September 2011 - 14:32

Hanneke De Leeuw:

hoi christa en rob,

wat een pech allemaal weer,hopenlijk heelt de teen van christa nu goed.
    na herftstachtige weken in nederland,lijkt het weer nu echt op zomer,we genieten er van.

groetjes hanneke

• 29 September 2011 - 15:03

Ilona:

Hoi pappa en mamma. Wat een verhalen zeg. Zie ik het goed op de foto een blauwe bijboot en een witte motor? Grappig
    mam good luck
    ik hoop dat je teen snel geneest! Beter schap en veel xxxxjes ilona

• 10 Oktober 2011 - 19:35

Martin En Ina:

Christa laat je maar eens lekker verwennen. Teen omhoog, glaasje erbij en 's avonds een heerlijk, zelf uitgekozen visje van de grill, op de lokale markt in Fethiye.
    Laten jullie het schip daar liggen of wordt het Marmaris Yat Marin? Doe dan de groeten aan Jaap en Doret van de Adinda en Noortje en Nico van de Zephyrus als jullie ze tegenkomen.
    Wij hopen jullie deze winter te spreken..... Staat Texel op het schema??
    Groet, beterschap en liefs,
    Martin en Ina