Weer even thuis - Reisverslag uit Valletta, Malta van garudaboot - WaarBenJij.nu Weer even thuis - Reisverslag uit Valletta, Malta van garudaboot - WaarBenJij.nu

Weer even thuis

Door: christa en rob

01 November 2011 | Malta, Valletta

Het laatste weekje op de boot, in de haven van Marmaris, verliep niet zonder slag of stoot! Allereerst had Rob erop gestaan om wederom de motor van de Garuda zelf e onderhouden, ook al was het dik 35 graden in de boot. Groot onderhoud, de impellor moest vervangen worden, oliefilters, etc. Helaas brak de aanhechting van de oliepeilstok ook nog af, maar dat kon gelukkig gerepareerd worden door een oude Duitser, die een werkplaatsje had in de haven. Verder werd het dus veel zweten, reden voor mij (Christa) om de Garuda te ontvluchten. Mijn assistentie was bepaald niet vereisd, sterker nog: het humeur van de schipper daalde soms tot het vriespunt want wij hebben dan wel een fantastische motor ( Perkings) maar álles, maar dan ook älles zit diep verscholen ebn sommige akties moeten uitgevoerd worden met behulp van een tandarts-spiegeltje of ( nog erger) op de tast. Dit alles duurde 3 dagen en wij waren allebei blij om 's avonds weer bij te kunnen komen in het prima restaurant van de Marina.
Daarna begon het te stormen en te regenen. Eerst dachten wij nog: ach, zoiets duurt hierniet zo lang, maar het bleef maar regenen en waaien. Toen de Garuda de kant op ging wilden wij wel weer eens eventjes relaxen , dus gingen we naar de "Goodbye Summer"party, vrij toepasselijk in dit geval. Omgeven door swingende oudjes die de beentjes lieten wapperen op "Rock around the clock"luidden we dus de zomer uit in het gezelschap van onse vrienden Gerald en Hera, uit Nieuw-Zeeland. Daarna deden we een poging om naar Malta terug te vliegen.eerst van Dalaman naar Istanbul; dit ging prima diep 8in de nacht natuurlijk, niet ons favoriete tijdstip. Eenmaal in Istanbul bleef het een beetje geheimzinnig omtrent onze Air Malta vlucht. Wat bleek later: de Grieken hadden hun luchtruim dichtgegooid ( wederom een staking) dus moesten wij eromheen vliegen, dus de vliegtijd verdubbelde, geen probleem want wij waren allang blij dat er überhaupt gevlogen werd! Op Gozo vonden wij onze flat bedekt met een dikke laag stof, onze oude jeep had 2 lekke banden en ons sportauto'tje wilde niet starten ivm een lege accu. Tja, moet je maar geen 5 maanden wegblijven! Na een paar dagen was alles weer geregeld, het werd strandweer hetgeen goed van pas kwam want onze oudste dochter Eva kwam op bezoek met haar kinderen, erg gezellig. We hopen hier in november te vertoeven en in december naar Nederland te komen voor de Kerst, wellicht zit er dan een weekje Texel in. Momenteel zitten we alweer boven de atlas om uit te zoeken waar we deze winter naartoe hopen te gaan, maar dat horen jullie wellicht de volgende keer.

• 01 November 2011 - 13:07

Leandra:

Geniet weer van de nieuwe avonturen enne... Cambodja is nog steeds erg leuk! ;-)

• 01 November 2011 - 18:47

Jan Vonk:

Je hebt vast been goed pensioen, Wortel..........

Geniet er dan ook maar van!!

Groet/liefs,

Jan

• 01 November 2011 - 19:37

Hanneke De Leeuw:

hoi rob en christa,

leuk om weer wat tew horen van jullie.

hoop jullie te mochten jullie op Texel zijn.

groetjes Hanneke.

• 11 November 2011 - 20:35

Lia:

hoi, lieverds,
    ik heb jullie leuke verslag al eerder gelezen, nu ff een reactie erop,
    weer errig leuk allemaal, komen jullie nog ff een vissie eten in dec-jan. na al dat culinair gedoe? kus, lia