'n Fijn Kerstfeest & Gelukkig 2011! - Reisverslag uit Marsalforn, Malta van garudaboot - WaarBenJij.nu 'n Fijn Kerstfeest & Gelukkig 2011! - Reisverslag uit Marsalforn, Malta van garudaboot - WaarBenJij.nu

'n Fijn Kerstfeest & Gelukkig 2011!

Door: christa en rob

09 December 2010 | Malta, Marsalforn

Toen wij op Gozo gingen wonen vertelden ze ons dat je er tot de Kerst kon zwemmen Ja hoor, natúúrlijk, denk je dan, maar wat schetst onze verbazing: vandaag, de 9e december, hebben wij dus in zee gezwommen, en het was nog lekker ook! Daarna in het zonnetje op het strand gelegen,22 graden, het is niet te geloven! Zo koud als het in Noord-Europa is, zo warm is het hier, dus de afgelopen weken hebben we daar dan ook dankbaar gebruik van gemaakt door veel te wandelen, te sporten en te genieten van alles wat hier georganiseerd wordt, en dat ios niet niks. Dans-festivals, concerten, en gisteren nog een processie vanuit de kerk. Af en toe maken we een uitstapje naar Malta, want er moet ook nog wwat "gedaan"worden: nieuw paspoort halen op de Ambassade en voor Rob een nieuw rijbewijs, dat we overigens nog steeds niet hebben want er is een bom (!) afgegaan op het Transport Department dus waarschijnlijk is Rob zijn nieuwe rijbewijs ook de lucht ingevlogen.... Ook brachten we een bezoek aan de tempels van Hagar Qim en Mnjadra. Het zijn de oudste stenen gebouwen ter wereld, 5000 jaar oud, dus ik had besloten daar een schilderij aan te wijden. Helaas waren de tempels overspannen met een spierwitte tent, natuurlijk prima voor de bescherming tegen weer en wind maar de sfeer is wel geheel verpest. Gelukkig kun je zoiets op een schilderij lekker weglaten!
Dit weekend hebben we een heus kerstdinner met de Nederlandse Club op Malta, daarna de kerk weer in voor de kerstviering en dan koffers pakken voor Nederland. We hebben begrepen dat de trui mee moet en hopen dat de ergste kou een beetje voorbij is, alhoewel een wandeling in de sneeuw ons ook wel weer leuk lijkt. We wensen iedereen dus alvast een
Fijn Kerstfeest en een Gelukkig 2011
en hopen in januari de draad weer op te pakken, want dan hebben we tickets geboekt naar..... ach, dat horen jullie dan wel!

• 10 December 2010 - 18:30

Hanneke De Leeuw:

ook een fijne kerst en alle goeds voor 2011 toe gewenst.

hanneke