Terug in de Tropen - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van garudaboot - WaarBenJij.nu Terug in de Tropen - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van garudaboot - WaarBenJij.nu

Terug in de Tropen

Door: christa en rob

11 Januari 2011 | Tanzania, Dar es Salaam

Half december vertrokken wij naar Nederland om daar Kerst & Oud & Nieuw te vieren. We hadden qua vliegreis de juiste boeking gedaan: naar Eindhoven ipv Schiphol, dat gesloten was ivm de barre weersomstandigheden. Ryanair bracht ons dus voor een zacht prijsje en precies op tijd naar ijzig Nederland, waar we monter in de bus en trein stapten richting Amsterdam. Maar dat had je gedacht, de NS was enigszins overspannen en in Geldermalsen moesten we de trein uit. Terug naar Den Bosch was hun advies. Nu houden wij helemaal niet van terugreizen, dus mengden we ons tussen rennende passagiers en vonden, tot onze verbazing, een trein richting Utrecht! Net voor deze mooie stad stond de trein stil en de machinist verklapte dat hij ook niet wist of we verder konden rijden. er ontstond al snel een melige sfeer in onze treincoupe, want niemand zou vandaag op zijn bestemming aankomen en dan kan je maar beter flink de slappelach krijgen. Toch bereikten we na een tijdje ( nou ja, 12 uur verder vanaf Malta) het CS van Utrecht, waar de NS de moed totaal opgaf. Geen treinen, geen bussen, alleen kou. Gelukkig hebben wij een hele aardige zwager die ons met de auto vanaf De Rijp kwam ophalen, super! Na dit haperend begin reden we de volgende 14 dagen vrij voorspoedig naar alle familieleden, verhuisden en passant Ilona, onze jongste dochter, van Beverwijk naar Den Haag en vierden een witte kerst en uitbundig vuurwerk op de jaarwisseling in Rijswijk ( waar menige wereldstad zich mee kan meten!)
Begin januari vlogen we weer naar huis, brachten een relaxte week door op Gozo want het was er 22 graden, en op 9 januari namen we het Egyptair vliegtuig, via Cairo naar Dar es Salaam, Tanzania, want wilden altijd al Oost Afrika wat nader gaan bekijken.
Om 5 uur 's morgens stonden we er op de luchthaven, erg vroeg, maar gelukkig gingen de lampen net aan in de receptie van ons hostel en konden we gaan uitrusten. De eerste dag is altijd weer even wennen aan de tropische temperaturen en de budget hotels, maar na een heerlijke dag op het strand van Kigamboni, aan de zuidkust bij Dar es Salaam, zijn we weer helemaal " in the mood".Dit alles mede door het leuke gezelschap van twee jonge mensen uit Zimbabwe, die hier ook vakantie vieren en die we toevallig ontmoetten op de ferry.
Het swahili is ons nog niet helemaal vertrouwd, we zweten nog erg veel maar het is goed om weer terug te zijn in de tropen!

• 11 Januari 2011 - 16:20

Hanneke Deleeuw:

hoi rob en christa,
    welkom weer even terug in nederland,
    ondanks de vertraging en de sneeuw en kou,toch leuk om de familie te zien.wat ik uit het verhaal begreep hebben jullie het leuk gehad.
    een goeie reis verder in tanzania.
    hier is verder alles goed.
    we hebben vorige week een nieuwjaars instuif gehad,en dansen we lekker door.
    groetjes vanaf texel.

• 11 Januari 2011 - 19:54

Lia En Jan:

Hoi lieverds,
    Ik ben jaloers, ik zit hier met een dikke trui aan te bibberen, dat is texel..water kou.., jan zit lekker 1 week in de sneeuw, hij geniet volop, ik geniet van een weekje alleen, daarom ben ik nu ff geisoleerd, bbrr.
    een hele goeie reis gewenst in Tanzania, ik ben benieuwd naar het volgende reisverslag.
    Kus van Lia

• 12 Januari 2011 - 04:40

Leandra:

Wow, dat klinkt weer goed! Jammer dat jullie niet richting Azië komen, maar als ik het een beetje begin te begrijpen, kan dat er best nog wel eens van komen. Ik ben heel benieuwd hoe Afrika jullie bevalt, geniet!

• 14 Januari 2011 - 12:31

Eva:

Leuk! zo te horen gaat alles prima daar! zijn jullie al onderweg naar het zuiden? Veel plezier!
    Tutaonana badaay (tot later)
    Eva