Weer even thuis - Reisverslag uit Valletta, Malta van garudaboot - WaarBenJij.nu Weer even thuis - Reisverslag uit Valletta, Malta van garudaboot - WaarBenJij.nu

Weer even thuis

Door: christa en rob

16 April 2010 | Malta, Valletta

Hallo allemaal, even een klein berichtje want we zijn weer aangeland op Gozo, na 9 weken Azië, 5 dagen Gozo, 7 dagen Nederland en nu dus weer terug.De foto's zijn geplaatst, de kleding heeft eindelijk weer eens een wasmachine gezien dus wea het weer tijd voor een nieuwe aktiviteit: onze Garuda moest even de kant op, voor onderhoudWe bespraken op Malta vooral niet de goedkoopste werf ( hadden we geleerd in Faro dat je dat nooit moet doen, vragen om ellende) dus opgetogen voeren we naar Manoel Island, waar het wel uitgestorven leek. De "boys"waren even aan de koffie, werd ons verteld. Tot onze eigen verbazing parkeerden we de Garuda perfect in de plaats waar zij het water uit zou gaan, nog steeds geen mens te zien. Maar kijk, na enige tijd kwam daar toch iemand aansloffen. Hij legde de hijsband precies onder de schroefas ( zal Rob net op tijd) en in een rap tempo ging onze Garuda het water uit en werd op het - scheve- terrein met een paar stutten neergezet. Wij dachten dat de boot direct afgespoten zou worden met een hogedrukspuit, maar nee, dat gebeurde pas 24 uur later.... Om een lang verhaal kort te maken: de boot is nu gepoetst en wordt hopelijk door de werd in de antifouling gezet, maar we hebben maar iemand ingehuurd om dat te checken.
Kortom: we zijn weer terug, weer gewend aan de Maltese no-stress maatschappij en genieten van het zonnetje.

• 17 April 2010 - 12:43

Hanneke Deleeuw:

ook hier begint de lente te komen,en genieten er van.
    hanneke.

• 20 April 2010 - 06:53

R&O&P:

Hoi C&R!

wat klinkt dat allemaal heerlijk en wat een foto's!! Wij ook weer te water en 2 weekenden gevaren, heerlijk! Ben benieuwd wat jullie seizoen gaat worden dit jaar! geniet op de garuda en wie weet tot snel.

groetjes Ruben en Ollie