Weer onderweg - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van garudaboot - WaarBenJij.nu Weer onderweg - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van garudaboot - WaarBenJij.nu

Weer onderweg

Door: christa en rob

04 Februari 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

We hebben Kuala Lumpur verlaten en zijn weer aan het backpacken. Maleisie blijkt een leuk land om te bereizen: een mix van vele culturen, je vindt er de moskee naast de kerk en de hindu-tempel naast de chinese. Het straatbeeld is daar ook naar: de burka naast de korte broek en de sari naast het chinese minijurkje. Dit alles het het voor ons prettige gevolg dat de keuken hier zeer gevarieerd is. Zeker Rob houdt ervan om alles uit te proberen op culinair gebied; toen hij in een dorpje een krokant bolletje met een staartje eraan verorberde, was ik ervan overtuigd dat hij een gefrituurd muisje aan het eten was, maar volgens hem was het een visje, ja hoor. Vanuit Kuala Lumpur reisden we per bus en ferry naar het rustige Pulau (= eiland) Pankor, om wat te acclimatiseren. Dat ging daar prima; we huurden een eenvoudig huisje ( wel met eigen badkamer, TV en airco) voor slechts 12 euro per nacht en dompelden ons onder in het tropische leven, ontmoeten er gezellige backpackers en relaxten er aan het prachtige Coral Beach. Tja, en waarom blijf je daar dan niet een paar maanden hoor ik jullie denken.....maar wij moeten dan weer door naar Pulau Pinang, want daar hadden we net een interessant boek over gelezen en dat willen we dan zelf gaan zien. Nou, Georgetown bleek echt een ervaring te zijn met prachtige chinese huizen en tempels, hindu tempels, kortom: weer die smeltkroes van culturen. En dat alles leeft dan in pais en vree naast elkaar, het kan dus wel! Het was er ook smullen van de nyonja keuken: eettentjes langs de weg, waarop hele rijsttafels geparkeerd staan; je ruikt, je kiest en geniet voor een paar euro. Vanmorgen namen we de ferry naar Langkawi: een wankel geval met zo'n 250 passagiers erop, hij lag dus erg scheef. Gelukkig was het een rustige zee, want we vlogen met zo'n 40 knoop keihard over het water. Op dek staan was dus geen optie, maar binnen in de boot liet men de airco zo loeien dat het leek op je in een vrieskist zat! Truien aan dus, en na 3 uur bibberen wit van de kou weer ontdooien in het tropenzonnetje. We zitten nu wederom in een guesthouse, vlakbij het strand dus we klagen niet en hopen vanuit hier het eiland wat te gaan bekijken.

• 04 Februari 2010 - 14:09

Hanneke De Leeuw:

leuk om weer een avondtuur van jullie te lezen.
    hier begint het winterse weer wat te minderen,en kijken uit naar het voorjaar. goede reis.
    hanneke.

• 08 Februari 2010 - 20:09

Jan En Lia :

Weer een leuk verhaal, zou er zo naar toe willen, wie weet.Het is hier vreselijk koud, het water buiten voor de beesten bevriest overdag in een korte tijd, jan en ik zijn boer en boerin voor 12 dagen, wij hebben ff het rijk alleen, dat houdt in dat wij de 9 dieren moeten wij verzorgen, leuk, leuk.ben benieuwd naar het vervolg....liefs van lia

• 15 Februari 2010 - 13:32

Leandre:

Nou, we hebben jullie verhalen "even" bijgelezen hoor. Jemig, jullie zijn ons nieuwe voorbeeld hoor, wat een geweldig dingen doen jullie! Wij hebben ook genoten van Pangkor (zijn er wél wat langer gebleven :-)) en zitten inmiddels weer in Lanzhou (China) in de kou en de sneeuw. Maar ook dat is leuk.... Geniet verder van jullie eeuwig durende vakantie!