sentimental trip - Reisverslag uit Benalmádena, Spanje van garudaboot - WaarBenJij.nu sentimental trip - Reisverslag uit Benalmádena, Spanje van garudaboot - WaarBenJij.nu

sentimental trip

Door: Rob en Christa

26 April 2009 | Spanje, Benalmádena

Weer even een berichtje, want we hebben net een "sentimental trip"achter de rug, die begon met het oversteken van de Straat van Gibraltar, richting Marokko. Het weer was hollands: zwaar bewolkt en buien (alhoewel dit weertype tegenwoordig bij jullie niet meer voor schijnt te komen!)en we meren af in Ceuta, een kleine spaanse enclave in Marokko. Daar laten we de boot even achter, nemen de bus naar een echte ouderwetse grensovergang ( veel hekken, niemandsland en gestempel) en stappen in Marokko in een "grand taxi"die je dan deelt men anderen. Zo komen we voor een luttel bedrag in Tanger aan, waar we prompt verdwalen en met behulp van een taxi Hotel Atlas vinden, waar we 34 jaar geleden ook verbleven. Toen ,in onze ogen, een luxe tent, compleet met een bewaker-in-livrei, nu was er een ster doorgestreept, oogde alles was vervallen en was de liftdeur met plakband gerepareerd... De ligging van dit hotel is echter ideaal, vlakbij de medina waar we dan ook lekker gaan wandelen. Het regent pijpestelen, maar dat mag de pret niet drukken. Het bekendste pleintje in de medina is Petit Socco, en de mint thee smaakt daar verrukkelijk. We dwalen verder door de stad, worden door niemand lastig gevallen en tot onze verbazing is het toerisme aan Tanger voorbijgegaan, terwijl het er toch erg leuk is! 's Avonds eten we er gelijk de Marokkanen in een restaurant dat oogt als een vrieskist, voelt als een vrieskist maar waar de maaltijd iedereen doet ontdooien: heerlijk en maar 11 euro voorz'n 2-en. De volgende dag, na veel croissants en chocoladebroodjes van franse allure, reizen we weer terug naar Ceuta, om vanuit daar verder te varen naar Estepona, aan de spaanse Costa del Sol. Die naam doet dit stadje geen eer aan, want het weer is nog steeds belabberd! De haven is gezellig en ook onze belgische overburen, die ons op sappige verhalen trakteren over hun reis over de Med. Veel tips, pilot overgenomen en vooral veel plezier onder de borrel. Estepona is nog een authentiek spaans plaatsje, in tegenstelling tot Benalmadena, onze volgende haven. Maar we gaan daar niet naartoe voor het stedenschoon, want daarvoor nemen we de busnaar Malaga. Het is mijn verjaardag, dus we nemen het ervan en genieten van de mooie stad en vooral van het Picasso museum, een aanrader! Terug in Benalmadena nog een idiote conversatie met iemand die met z'n boot dolfijnentrips maakt: öf we meegaan"vraagt hij ons hoopvol, "nee ,dank je, we hebben onze eigen boot"antwoorden we waarop hij smalend zegt: ja hoor, en ik heb een vliegtuig"..... tja, het valt soms niet mee voor bootjesmensen. Het weer was intussen flink opgeknapt, 28o in Malaga, maar de volgende dag wordt het menens: windkracht 8 giert om de boot, de deining in de haven is vreselijk en we rollen alle kanten op.... wordt het hier dan noooooit zomer?!

• 26 April 2009 - 11:30

Hanneke De Leeuw:

hoi Rob en Christa,
    hier een berichtje vanaf Texel,leuk om weer wat te lezen van jullie,heb je een leuke verjaardag gehad Christa?????
    nog bedankt voor je mail.
    het zal vanzelf zomer worden.
    al lijkt het op texel vandaag op geen voorjaar.
    veel plezier.
    groetjes Hanneke.

• 26 April 2009 - 14:32

Toos Voetman:

Hoi Rob en Christa,
    Van harte nog met je verjaardag. Hier alles oke en zien uit naar de vakantie met de zeilboot. Waarschijnlijk weer richting Texel.
    Kus en groetjes John en Toos

• 27 April 2009 - 12:03

Mevrouw Kamst:

Heel blij te lezen, dat nu weer alles goed gaat met jullie. Het was wel een schrik te lezen dat Rob zo ziek was. Ik hoop maar, dat alles nu weer beter gaat en dat jullie een fijne tijd hebben gehad met de hele familie. Het lijkt me niks zo'n lange tijd weg. Hier gaat alles zo zijn gangetje. Blijf genieten, veel liefs en groetjes van mervouw Kamst.

• 29 April 2009 - 12:12

Paul En Renate:

We hopen dat het mooie weer nu eindelijk eens doorzet bij jullie! Wij hoorden tijdens onze andalusië-trip in februari dat men daar in 120(!) jaar niet meer zó'n koude en natte winter had meegemaakt. Wij zijn trouwens van 16 tot 26 juni weer in Canyelles....misschien lukt het dan eens met een weerzien daar ?!
    Groetjes en veel plezier verder.

• 29 April 2009 - 12:14

Paul En Renate:

P.S.

Ook alsnog heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.

• 08 Mei 2009 - 13:39

Anita:

Gefeliciteerd pap! Ik bel jullie vanavond even na mijn werk.

xxx anita

• 08 Mei 2009 - 19:41

Rob (A.):

Hoi Christa en Rob

tijdens het overvaren van de boot van Alex (C.) van Den Helder naar Texel, vernam ik dat Rob (W.) vandaag jarig is. Van harte gefeliciteerd, dus, Rob! UIt de reacties begrijp ik dat Christa ook jarig was, derhalve ook mijn felicitaties. Uit de verslagen begrijp ik dat alles goed gaat. Mooi. Goede vaart en en een goede tijd toegewenst!

Rob Arensman

ps. de caraiben is de andere kant op (;-))

• 10 Mei 2009 - 08:01

Maarten En Marsha:

Lieve Rob en Christa,
    leuk dat jullie ook via Ceuta in Marokko zijn geweest. Wij zitten op dit moment op Mallorca, en zullen dit eiland binnenkort achter ons laten. We hopen dat we elkaar nog treffen in de Med. Het zou erg leuk zijn om weer eens bij te praten.
    Maarten en Marsha

• 17 Mei 2009 - 16:17

Graham & Jackie:

Hello both

Have read your blog pity the weather is not so good, but we hope it will improve, we return to faro 7th june. Did you go straight to marocco from faro? we intend to coast hop on the way down. whre do you expect to be july/august. if yo are in the area we may meet up, who knows.

Take care

Jackie & graham

• 24 Mei 2009 - 07:45

Corria.hoop@hetnet.n:

hoi even een bericht uit Amsterdam heb gisteren de negentigste
    verjaardag van mijn moeder geertje gevierd was erg gezellig je moeder en anita en haar vriend waren er ook bij dus hebben wij weer ouderweds met je moeder gelachen ik hoorde van van anita van jullie website dus ik dacht ik ga even kijken of het lukt om wat te mailen
    heel veel liefs van cor en ria en een behouden vaart