Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van garudaboot - WaarBenJij.nu Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van garudaboot - WaarBenJij.nu

Lissabon

Door: Rob en Christa

27 Juli 2008 | Portugal, Lissabon

Hallo allemaal, het was moeilijk om weer tre vertrekken uit Leixoes, want de haven was OK en bovendien zwom er een leuke dolfijn in rond ( zie foto), maar het is prachtig weer dus varen we door naar Figuera da Foz, waar we ons wederom prima vermaken, o.a. met een treinreisje naar Coimbra.'t Is daar net feest, want het beeld van de Heilige Isabella wordt in processie rondgedragen door het stadje, gadegeslagen door duizenden inwoners ( sommigen in tranen..). Mooie muziek erbij en je waant je op Sicilië. Daarna varen we naar Nazaré, een kleine vissershaven, gerund door Mike & Sally, die er alles aan doen om 't je daar de zin te maken. Leuk strand om de hoek, maar het water is ons te koud , dus zwemmen... ho maar. We maken dit keer een bustocht naar Fatima, waar niemand ooit van gehoord heeft, maar waar in 1917 toch écht een wonder is gebeurd: 3 kindertjes zagen Maria verschijnen, die ze 3 geheimen toefluisterde, die allemaal ook nog uitkwamen ( volgens de Paus), dus werd Fatima een bedevaartsoord waar je U tegen zegt. Terug in Nazaré eten we een geweldige maaltijd voor maar 26 euro, incl.de wijn.Al met al leuk verblijf dus. We varen verder naar Cascais, waar de luiheid pas écht toeslaat, ook al door het prachtige weer: we ankeren er een week voor het strand. Momenteel zijn we net aangekomen in Lissabon, waarvandaan we aan het eind van de week terugvliegen naar Nederland en Gozo.In augustus dus geen nieuwe berichten op onze site, want dan vieren we dus vakantie!

• 28 Juli 2008 - 07:34

Henk En Frauke:

Diverse malen heb ik op verschillende schepen dit punt gepasseerd( het punt waar Crista zo mooi op de foto staat) Ik krijg een beetje heimwee.

Groetjes Henk

• 28 Juli 2008 - 13:07

Hanneke De Leeuw:

hoi rob en christa.
    jullie beginnen al heerlijk aan het vakantie leven te wennen.
    ook hier in nederland prachtig weer echt zomers,mijn vakantie begint in september 2 weken naar griekenland.
    Als jullie naar nederland komen,zit een dagje texel er dan ook in?
    ik hoop jullie dan te zien.
    groetjes hanneke.

• 28 Juli 2008 - 15:21

Gerard En Tineke:

Hele mooie foto's zeg zeker die van die dolphijn. Nou maak er nog een paar mooie dagen van en wij zien jullie volgende week.
    groetjes van ons!!!!

• 28 Juli 2008 - 15:43

Thil Hoolt:

Ik dacht dat deze reis al vakantie waS!Wij waren een paar jaar geleden in Cascais en waren ook onder de indruk van Fatima.(mooier dan Lourdes)Dus vor ons niet onbekend en Cascais was vlak bij Lissabon dus veel gezien. Goeie reis thil hoolt...