Boulogne - Reisverslag uit De Koog, Nederland van garudaboot - WaarBenJij.nu Boulogne - Reisverslag uit De Koog, Nederland van garudaboot - WaarBenJij.nu

Boulogne

Door: Rob en Christa

08 Mei 2008 | Nederland, De Koog

Hallo allemaal, even een klein berichtje van deze stoere zeezeilers uit Boulogne. Ja, we hebben het IJsselmeer dus toch verlaten, om via IJmuiden, Scheveningen ( bezoek van kinderen en Mwanzo en Bahati) naar de belgische kust te zeilen. Na ons daar tegoed gedaan te hebben aan overheerlijke garnalencroquetjes, zijn we nu, na Duinkerken, in Boulogne aangeland. Omdat we ruim voor het seizoen zitten, was er ruim plaats in de marina, weer eens wat anders dan 15 dik in een rij te moeten liggen. Prachtig weer, o-wind, dus wat wil je nog meer dachten we vanmorgen. Vroeg opgestaan , maar alras tegengehouden door boze vissers. Die hadden zojuist de haven lekker afgesloten, omdat ze het niet eens zijn met de europeesche regelgeving... ze waren "en colère"(woedend)dus er was geen doorkomen aan. Er waren kabels gespannen om het vertrek flink te bemoeilijken, en onderwijl werden er vrolijke protestliedjes gezongen over de marifoon. Wij waren dus ook "en colère", belden de politie in ons beste Frans, want we houden er niet van opgesloten te zitten maar helaas, niets aan te doen. Klussen dus maar, en het leed verzachten met een etentje want onze Rob is ook nog jarig vandaag!

• 08 Mei 2008 - 15:23

Hanneke De Leeuw:

hoi rob en christa.
    als eerst: rob van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    wat een avontuur al weer op jullie 1e traject.
    Goeie reis verder toegewenst.
    Hanneke.

• 09 Mei 2008 - 07:17

Henk En Frauke:

We hebben veel aan jullie gedacht deze dagen want het is (ook hier) fantastisch zeil weer Het weekend met mijn zwager en nichtje in Friesland wezen zeilen en volgende week staan er 5 dagen IJsselmeer op het programma. Goed dat jullie al zo,n stuk zuidwaarts zijn. Ja zo,n havenblokade wordt je weer eens met de problemen van Europa geconfronteerd. Hopelijk duurt het niet zo lang.
    Rob namens ons van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Crista bij ons liggen twee washandjes die waarschijnlijk in de wasmachine zijn achtergebleven we zullen ze bewaren bij de gevonden voorwerpen.

Leuk om zo contact te houden We wachten op een volgend bericht
    Groetjes en succes

Henk en Frauke

• 27 Juni 2008 - 22:49

Christa:

Thanks for letting me know that your narrative is also in English. I should have found it, but now have. Enjoyed your descriptions of high winds and waves, and your photos are excellent. Thanks for sending. I'll return to your e-mail and reply to that as well. Happy Birthday to Rob! Continue having a great time.

Your good friend
    from Riverside,