rondje IJsselmeer - Reisverslag uit De Koog, Nederland van garudaboot - WaarBenJij.nu rondje IJsselmeer - Reisverslag uit De Koog, Nederland van garudaboot - WaarBenJij.nu

rondje IJsselmeer

Door: Rob en Christa

19 September 2007 | Nederland, De Koog

Hallo allemaal!
Ter voorbereiding op de "big trip"beginnen we maar met het IJsselmeer. Bovendien moet in Makkum de "bimini"(zonnescherm) op de boot gemonteerd worden, dus dat wordt ons eerste doel. Wij hadden trouwens al een poging gedaan om e.e.a. gedaan te krijgen in Makkum, maar toen bleek dat de - gerenommeerde - firma die het scherm gemaakt had het geheel achterstevoren genaaid te hebben en tja, dat gaat dus niet. Nu gaat het gelukkig goed, en getooid met een stoere buizen-constructie mét scherm varen wij verder het IJsselmeer rond, alleen schijnt de zon zo spaarzaam dat wij de bimini in het geheel niet nodig hebben,en we hopen vurig dat dit in de toekomst verandert!
Ook varen we nog maar eens naar de Sixhaven, onttakeld door de aanleg van de nieuwe metrolijn, maar nog steeds een goede springpla nk naar de binnenstad van Amsterdam. Veel bezoek aldaar, ondermeer een hoogzwangere dochter Eva met ons kleinkind Mwanzo.Onze trouwdag vieren we natuurlijk in Enkhuizen, want daar bevindt zich ons favoriete restaurant, "De Admiraal". We ankeren daar altijd op een mooie plaats, voor het Zuiderzee Museum, zo ook dit keer. Rob ontfermt zich daarna over de bijboot. Hij had zich netjes aangekleed i.v.m. ons etentje en is druk in de weer met de buitenboormotor erop te plaatsen. "Moet ik helpen?"opper ik nog, maar nee, natuurlijk doet de schipper zoiets alleen. Terwijl ik nog even de nieuwe bimini bewonder, hoor ik opeens een enorme klap achter de boot...Ik snel toe en zie de bijboot ondersteboven in het water liggen, incl. motor én de schipper. Die laatste komt hoestend en proestend weer boven water; nogal ontdaan stapt hij aan boord. héle outfit kleddernat incl. nieuwe schoenen...Na de eerste schrik komt het verhaal: die bb motor ging zomaar in de versnelling en trok hem en de boot ondersteboven, jaja.
De rest van de dag hebben we hikkend van de slappe lach doorgebracht, de schoenen bleven nog zeker 3 dagen doorweekt, maar het bb motortje loopt weer als een zonnetje! Dat zonnetje bleef trouwens de rest van de vakantie verscholen achter dikke wolken, dus volgens ons valt het met de klimaatverandering wel mee: het was een écht Hollands zeiltochtje!

• 20 September 2007 - 10:16

Hanneke De Leeuw:

hoi rob en chrita,
    als eerst van harte met jullie 2e kleinkind,ook met jullie trouwdag.
    wat een komisch verhaal.
    fijne vakantie op gozo.
    groetjes hanneke

• 20 September 2007 - 12:17

Nel May:

Hallo Christa en Rob
    Wat leuk die berichten van jullie.
    Natuurlijk wist ik niet dat jullie ook al oma en opa zijn. Zelf vind ik het heel leuk een kleinkind te hebben. Lars is al acht jaar het gaat verschrikkelijk hard.
    Ik hoop dat verder alles naar wens zal gaan en wens jullie het allerbeste.

Groeten van Nel May.

O ja, waij waren van de zomer op Texel en zagen in een gallerie schilderijen van jou Christa dat was heel leuk, want dat verwacht je natuurlijk niet.

• 11 Oktober 2007 - 17:12

Marc:

Dat verhaal van de omgekeerde tewaterlating van de bijboot had ik nog niet gehoord Rob, terwijl we elke dag om de koffie zitten... Misschien geen stoer verhaal, maar wel leuk! Ga je nog oefenen voor de grote reis? Gauw doen hoor, 't water wordt steeds kouder.

• 13 Oktober 2007 - 18:36

Martin & Ina:

Van harte gefeliciteerd met jullie tweede 'mini-matroos'. Rob kan vast een extra handje gebruiken......

Ons bootje ligt weer op het droge in Marmaris en wij zijn sinds enkele dagen weer thuis......Hopen jullie binnenkort te zien en bij te praten.

Bellen nog.

Groeten, ook aan de ladies (and boys)
    XXX Martin en Ina