Nederland in de Tropen - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van garudaboot - WaarBenJij.nu Nederland in de Tropen - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van garudaboot - WaarBenJij.nu

Nederland in de Tropen

31 December 2012 | Curaçao, Curaçao

Na een relaxte vlucht met de KLM zijn we eergisteren neergestreken op Curacao.Wij vonden het hoog tijd worden om hier eens naartoe te gaan, dus boekten we een hotelletje in Willemstad. Na het inchecken gingen we direkt maar de stad in; 't is hier 5 uur vroeger dan in Nederland, dus dan is het even doorbijten om wakker te blijven. De stad viel ons niet tegen, en de restaurantjes al helemaal niet: we genoten van het "happy hour"met een lekker pilsje ( én bitterballen...) daarna lekkerbekjes en vandaag varkenshaas. Van dit alles genoten we in restaurant de Buren op het Wilhelminaplein, tja, hoe Hollands wil je 't hebben! Het is voor ons zowiezo erg raar om, na 9 1/2 uur vliegen, nederlands te kunnen spreken, meestal moeten wij ons maar redden in het grieks, italiaans, maleis of nog erger, nu zijn we eindelijk in de luxe positie om alles te kunnen vragen in onze eigen taal. Nu moet je daar ook weer niet van naast je schoenen gaan lopen, want vanmorgen, in het mooie en interessante museum van Ku7ra Holanda, bleek de rol van de Hollanders niet altijd even sympathiekj te zijn geweest... Er was een groot gedeelte gewijd aan de slavenhandel, waar onze Antilliaanse gids pakkend over kon vertellen. Met rollende ogen werden diverse strafwerktuigen gedemonstreerd, en we kregen ook nog een muzikale demonstratie die helaas erg vals uitpakte maar ja, hij deed zijn best. Ook jamer was dat hij ervan overtuigd was dat Israel en Teheran in West-Afrika lagen. Op onze voorzichtige aardrijkskundige correcties ging hij niet in, maar hij bleef maar zeggen: zéker weten, zéker weten! We lieten het maar zo, maar kregen wel wat twijfels over de rest van zijn verhalen.
In de middag namen we een lokaal minibusje om ons naar een nabijgelegen strand te brengen, lekker zwemmen en met de zon en een windje was het er prima toeven. Ons hotelletje hier was vroeger een ijsfabriek ( de Ritz), mooi opgeknapt, alleen klopt er iets niet met de leidingen, want hier en daar een plas water op de grond is nogal vreemd. Morgen, op oudejaarsdag, gaan we boerenkool met worst eten bij de Buren, dat was er in Nederland niet van gekomen, dus dan hier maar. We wensen iedereen een fijne jaarwisseling en een Gelukkig 2013!

• 31 December 2012 - 08:57

Hanneke De Leeuw:

Hoi Rob en Christa,

Jullie een fijne jaarwisseling en een gezond 2013
    toegewenst.

Hanneke.

• 31 December 2012 - 09:44

Leandra En André Van Dam-Lok:

Nou, dat is weer eens wat anders! Geniet van de jaarwisseling en maak er weer een prachtig jaar van!
    Gr. uit een regenachtig Holland ;-)

• 01 Januari 2013 - 23:28

Martin En Ina Texel:

Hoi Rob en Chris,

Vanaf een ander leuk eiland, in een wat koudere omgeving, wensen wij jullie een gezond en gezellig nieuwjaar.
    Goede start zo naar warm Curacao. Een nieuwjaarsduik moet daar heerlijk zijn.....
    Is deze 'overzee-vakantie' misschien een verkenning voor jullie zeilreis 2013?

Het Spaanse water, duiken, snorkelen en heerlijk dansen bij Landhuis Brievengat.

We horen het allemaal wel van jullie binnenkort.

Veel liefs, ook voor de meiden,

M en I

PS: Hier gaat alles naar wens!

• 02 Januari 2013 - 19:41

Lia En Jan:

Hoi Christa en Rob,

Wij wensen jullie ook een goed,gezond,warm en liefdevol 2013 toe met mooie reizen.
    Geniet van de nieuwe 2013 start op Curacao, doen jullie goed,lekker met een bordje boerenkool,
    wat kan een mens daar naar verlangen!!!!!!!!
    Geniet ook weer van deze vakantie!!

Liefs, jan en Lia