Kerst in Scheveningen - Reisverslag uit Scheveningen, Nederland van garudaboot - WaarBenJij.nu Kerst in Scheveningen - Reisverslag uit Scheveningen, Nederland van garudaboot - WaarBenJij.nu

Kerst in Scheveningen

20 December 2012 | Nederland, Scheveningen

Omdat het ons én leuk én handig leek om de auto bij ons te hebben in Nederland, reden we begin december wederom de ferry op richting Sicilië."Leren ze 't dan nooit?!" .zullen jullie nu denken, en terecht, wnt in Palermo ( onze 2e ferry) ging er weer vanalles fout in de organisatie van de veerboot naar Genua. Het lag niet aan ons; keurig op tijd stelden we ons auto'tje op bij de haven, gingen nog even de -overigens leuke- stad in en stapten om een uur of 9 's avonds weer in de auto, de boot zou zó komen. Dus niet. Om 12 uur 's nachts meerde de grote ferry pas af in Palermo, afgeladen met auto's en trucks, dus het duurde dik 2 uur voordat alles ontladen was. Daarna gebeurde er niets, tot grote woede van onze italiaanse mede-passagiers. Er werd gevloekt, getierd, getelefoneerd, getoeterd, af en toe een metertje opgereden maar nee hoor, telkens kwam er weer een verdwaalde (?) auto de boot af en konden we niet verder rijden. Wij stonden ook nog opgesteld achter een oldtimer, een prachtige Morgan, waarvan de motor kapot was. 500 meter konden ze er nog mee rijden, vertelden de olijke bestuurders, daarna werd het slepen. Er kwamen dan ook zware rookwolken uit het vehikel, geen best teken! Maar zie daar: ze mochten vooraan staan op de boot, konden ze er in Genua zó afgeduwd worden. Wij daarentegen moesten parkeren op een soort zwevend autodek, maar we waren allang blij dat de boot toch nog zou gaan vertrekken. Honderden mensen sliepen weer gewoon in de salons en de gangen, wij hadden gelukkig een hutje bemachtigd. Het werd dus een laat vertrek en een nog latere aankomst de volgende nacht in Genua. Het door ons geboekte hotel lag bijna langs de snelweg, vlak boven Genua. Laat de afslag ernaartoe nu nét gesloten zijn wegens wegwerkzaamheden.... het betekende een omweg van dik 40 km! De volgende morgen bleek nu de óprit naar de snelweg afgezet te zijn, dus weer terug naar Genua en dan pas richting Zwitserland, tja. Maar we bleen opgewekt, het was immers prachtig zonnig weer! Na de Gotthard tunnel veranderde dat beeld vrij drastisch; een dik pak sneeuw lag rondom ons, mooi maar niet zo handig met een auto zoals de onze ( winterbanden bestaan niet op Malta, laat staan sneeuwkettingen). Na 2 dagen bereikten we dan toch nederland, en streken neer in Scheveningen, waar we een leuk appartement aan de haven gehuurd hadden. We hopen hier Kerst te gaan vieren met onze familie en zitten alweer de KLM -site te bekijken voor een leuk ticket naar een warm oord, waar we jullie later over hopen te vertellen. Voor nu wensen we jullie allemaal een
Gezellige Kerst en Gelukkig 2013!

• 20 December 2012 - 20:50

Jan En Lia :

Hallo Rob en Christa,

Jaaaaa, je moet er wat voor over hebben om naar dit mooie druilerige werelddeel te willen,maar ja, wij snappen het, de kinderen en kleinkinderen trekken natuurlijk.
    het was weer een reis vol avontuur.Geniet van jullie verblijf in Scheveningen en als jullie nog van plan zijn om deze kant op te komen,jullie zien we graag als gast op Maria"s hoeve.

Wij wensen jullie ook hele gezellige dagen en een reislustig en gezond 2013 toe,met weer veel leuke reis verhalen.

Liefs, Jan en Lia

• 20 December 2012 - 22:08

Hanneke De Leeuw:

Hoi Rob en christa,

Wat een avontuur weer.
    bedankt voor de leuke verhalen het afgelopen jaar.

Ik wens julie Prettge kerstdagen en een gezond 2013.

Groetjes Hanneke.

• 20 December 2012 - 22:08

Hanneke De Leeuw:

Hoi Rob en christa,

Wat een avontuur weer.
    bedankt voor de leuke verhalen het afgelopen jaar.

Ik wens julie Prettge kerstdagen en een gezond 2013.

Groetjes Hanneke.

• 22 December 2012 - 18:55

Eva Baby:

Hi Christa, I hope you are all fine and happy inspite of troubles with the ferries in Italy.
    I wish you and your family a very merry Christmas, a wonderful New Year and that you stay healthy and happy! Eva from Zurich, Switzerland