Hotel California - Reisverslag uit Préveza, Griekenland van garudaboot - WaarBenJij.nu Hotel California - Reisverslag uit Préveza, Griekenland van garudaboot - WaarBenJij.nu

Hotel California

Door: christa en rob

30 Mei 2011 | Griekenland, Préveza

De taxichauffeur rondt het kleine bedrag dat hij vraagt met 3 euro naar beneden af, we eten weer voor 25 euro's incl. wijn en stress bestaat hier niet, kortom: we zijn weer in Griekenland. We vonden onze Garuda hier voorzien van een schitterend nieuw teak dek, prachtig gelegd in een apart patroon, we zijn dik tevreden! Binnenin de boot zag e.e.a. er wat minder florissant uit, want er was deze winter, tijdens de reparatie, veel water in de boot gekomen met als droef gevolg zwarte plekken in het houtwerk en vieze kringen in de vloerbedekking die ze bij ons op het plafond geplakt hebben tijdens de bouw vele jaren geleden. Toen was dit uitermate chique, nu tamelijk ouderwets, wij houden het op "retro". Het wordt dus flink boenen om alles weer een beetje toonbaar te maken.Het uitdrogen van het interieur gaat snel, want het is hier bloedheet, met op het middaguur temperaturen van dik in de 30 graden. Veel zweten dus overdag tijdens het klussen, maar na de douche aan de ouzo en dan door naar "Panos", een taverna waar alle bootjesmensen dineren. Bij iedereen die hier op de werf staat mankeert er wel iets aan de boot, veel lekkages die helemaal niet fijn zijn als er 's avonds onweer losbarst, en dat gebeurt hier vaak. Niemand heeft hier echt haast, en je druk maken is al helemaal zinloos, waqnt de Griek laat zich niet opjutten. Bij het plaatsen van onze masten kwam de broer van de eigenaar opdraven, vertelde stralend dat hij dit klusje bijna nooit deed en presteerde het om de hoofdmast bijna achterstevoren op het dek te zetten; gelukkig was Rob in de buurt en kwam alles, na 3 uur zwoegen, toch nog goed en werd de Garuda weer een boot ipv een caravan. Voorlopig zijn we dus nog wel even aan het werk hier; dat doen onze buren al járen en verzekeren ons: het is hier net Hotel California: "you can always check in but you can never leave!"

• 30 Mei 2011 - 14:17

Hanneke De Leeuw:

hoi rob en christa,

leuk om weer wat te horen van jullie!!
    als ik jullie verhalen zo lees dan genieten jullie van het goede leven.
    hier verder alles goed,ik ga van de zomer naar zwitserland,en ook het dans
    seizoen is weer afgelopen.

Groetjes Hanneke.