Kenya - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van garudaboot - WaarBenJij.nu Kenya - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van garudaboot - WaarBenJij.nu

Kenya

Door: christa en rob

25 Februari 2011 | Kenia, Nairobi

Stel je voor: je logeert in een fantastisch huisje in Pangani, aan de kust van Tanzania, strand ( zonder toeristen) voor de deur, ontbijt in een mandje op je veranda en 's avonds wordt de tafel gedekt voor de BBQ, vaak in gezelschap van leuke buren. Waarom ga je dan toch na een weekje de koffertjes weer pakken.... tja, een Wortel is nu eenmaal nieuwsgierig en we hebben het noorden van Tanzania nog niet gezien. Als we daarna ruim 5 uur op een taxi moeten wachten, we gedurende de rit van 45 min. zelfs twee keer een lekke band krijgen en het hotel in Tanga wat vreemd oogt met een massagedouche zónder gordijn in de badkamer, waardoor deze na 10 seconden kleddernat is, incl. het toiletpapier en de handdoeken, tja, dan weten we het weer: we zijn in Afrika! Overigens zijn we de enige gasten in het hotel en krijgen er, tot onze verbazing, 's avonds een geweldige maaltijd geserveerd op het dakterras en de volgende morgen zéér vroeg (ivm de bus) een tip-top ontbijt. Die bus is dit keer in redelijke conditie, maar stopt wel om de haverklap, dus komen we pas na 8 uur reizen in Arusha aan, waar we vrij wanhopig worden van de aanblik van onze hotelkamer aldaar: de douche en TV doen het niet, de safe is stuk en de werklui in de belendende kamer maken een oorverdovende herrie. De Indiase eigenaar van dit waanzinnig geheel belooft dat alles binnen de 10 min. is opgelost en ziedaar: douche gerepareerd, TV omgeruild voor een betere en de werklui naar huis gestuurd: we kunnen gaan relaxen! Arusha bevalt ons uitstekend; we trekken veel op met onze nieuwe Ierse vrienden Ray & Mar ( waren onze buren in Pangani) die daar wonen. We boeken, na enige moeite, er een 4-daagse safari naar de natuurparken. We gooien ons budget-gedrag even van ons af en geven een onwaarschijnlijke hoeveelheid geld uit en vertrekken met Herman, onze privé chauffeur/gids in een gloednieuwe Landrover richting Serengeti, een rit van 8 uur. Onderweg zien we de "grote migratie"van honderdduizenden gnoe's, zebra's en antilopes, die naar het Zuiden trekken. Wij overnachten in de Lobo Lodge in het noroden van de Serengeti, dineren er met 4 gangen en koude witte wijn. Bij het ontbijt enige hilariteit van een aap springt in de eetzaal bovenop een argeloze touriste...We doen daarna de hele dag game-drives , zien ontzettend veel wilde dieren en vogels en leren veel van Herman.De volgende dag vertrekken we naar de beroemde Ngorogoro-krater en bezoeken onderweg een Maasai dorp. Op de rand van de krater vinden we onze Lodge; we hebben er een enorme kamer van zeker 80 m2 met uitzicht op de krater. Deze upgrade hebben we waarschijnlijk te danken aan het feit dat de touroperator denkt dat we voor de Lonely Planet schrijven, ach, we laten het maar zo. De volgende dag dalen we af in de krater, bewonderen er de Big 5 en keren daarna weer naar Arusha terug, waar we opgehaald worden door onze vriend Ray. We logeren er in het prachtige huis van Ray en Mar, worden er verwend en genieten er van een heerlijk diner met uitzicht op Mount Meru. Na een paar dagen nemen we de shuttle bus naar Nairobi, Kenya. Deze stad heeft een slecht imago maar valt ons helemaal niet tegen. Als we genoeg hebben van het stadsleven verkassen we naar Camp Karen, in een groene wijk buiten de stad. Dit voormalig backpackers-oord is wel veranderd in een soort garage met vele safari-vehikels geparkeerd in de tuin, maar dit mag de pret niet drukken: we kunnen vanuit hier te voewt naar het Karen Blixen Museum, dat zeer de moeite waard is.

• 25 Februari 2011 - 14:20

Leandre:

Hahaha, schrijven voor de Lonely Planet. Die moet ik onthouden! Het klinkt fantastisch!

• 25 Februari 2011 - 14:49

Hans En Trudy Halse:

hallo christa en rob,
    wat hoort dat waanzinnig aan dit reisverslag,wij zitten momenteel in gambia ook lekker hoor!
    we zijn net terug uit goa,waar we het reuze naar onze zin hebben gehad,maar als ik jullie reisverslg lees,denken wij dat we voor onze volgende bestemming een stukje verder africa inreizen,leuk steeds iets van jullie te vernemen,
    groetjes hans en trudy halsema

• 02 Maart 2011 - 12:42

Jooske De Groot:

Fantastisch verhaal. Zo ben ik thuis, tijdens mijn lunch, ook even op safari in mijn fantasie met het lezen van jullie heerlijke reisverhaal. Hartelijke groeten, Jooske (van Maarten)

• 04 Maart 2011 - 18:35

Wilma En Rene Korver:

hallo,christa en rob ik hoorde van je moeder mijn oude buuffie dat jullie je reis verhalen op internet zetten ik ben gaan kijken , het leuk om ze lezen .groeten uit wormer en nog en fijne reis.