Opa en Oma spelen - Reisverslag uit Valletta, Malta van garudaboot - WaarBenJij.nu Opa en Oma spelen - Reisverslag uit Valletta, Malta van garudaboot - WaarBenJij.nu

Opa en Oma spelen

Door: christa en rob

25 November 2009 | Malta, Valletta

hallo allemaal, op gozo aangekomen snel de belangrijkste reparaties verrichten: stuurautomaat en zwemplatform zijn weer gerepareerd. Daarna kwamen Eva en de 2 kleinkinderen; Eva ging door naar Afrika en wij pasten ruim 3 weken op de kleinkinderen, wat een enorm succes was! Veel naar de speeltuin, naar het strand, en 's avonds aardappelen met gehaktbal of pannenkoeken en veel zingen met de kleintjes. Na hun terugkeer naar Nederland voeren wij de boot naar Msida Marina op Malta. We zullen zelf aan het teakdek moeten, want de offerte voor een kurkdek Marine 2000 is, na uitvoerig opmeten en beraadslagen, nooit gekomen! Wij hadden er genoeg van om telkens om de offerte te moeten vragen, dus besloten zelf de kit-spuit te pakken, nou, dat hebben we geweten! Na 10 minuten stond Robert met z'n slippers in de kit, en na enige minuten lag er meer kit óp het dek dan eronder! Een heel gedeelte van het dek is eraf gehaald, en , tot onze stomme verbazing, bleken de gebogen teaklatten na het losmaken weer recht te worden.... dit leidde tot verwarrende en met krachttermen gepaarde akties, om het teak weer in de goede vorm op het dek vast te krijgen. Dit alles vond plaats in zomerse temperaturen, waardoor we 's avonds in ons favoriete restaurant geen wijn meer dronken maar liters water. Het goede nieuws is dat we ons heel veel geld besparen, het slechte nieuws is dat we dat alweer uitgegeven hebben aan een nieuwe sportwagen (zie foto). Met deze auto willen we graag in december naar Nederland rijden om familie en vrienden te bezoeken. In januari gaan we dan weer verder met de overige 80 % van het dek, en de andere 20 reparaties, U hoort daar nog van. Alvast een fijne decembermaand en een Gelukkig 2010 U toegewenst vanaf Gozo!

• 26 November 2009 - 07:53

Hannekede Leeuw:

eat gave wagen zeg.
    ook jullie een fijne decembermaand en een gezond 2010 toegewenst.

• 26 November 2009 - 14:53

Lia :

Wat weer een leuk verslag,mooie foto's met mooie kleinkinderen, wat een feessie zo 3 weken lang!!!!!
    Wij zien elkaar gauw, leuk!tot op Texel,enne doe voorzichtig met die racekuip he?groetjes van mijn kersverse echtgenoot, kus van mij.