Sorry...... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van garudaboot - WaarBenJij.nu Sorry...... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van garudaboot - WaarBenJij.nu

Sorry......

Door: christa en rob

13 Maart 2010 | Singapore, Singapore

Sorry.... horen we erg vaak in Vietnam. Aangezien men hier nauwelijks engels spreekt, en wij al helemaal geen Vietnamees, komen de bestellingen in restaurants meestal fout door. Dit leidt soms tot gedenkwaardige momenten: in My Tho, in de Mekong-delta, bestelt Rob kip met tonijn, op zich al een vreemde combinatie, en krijgt vervolgens slang voorgeschoteld! Daarmee heeft hij veel geluk: het is erg lekker en de rest van de kaart bestaat uit schildpad, krokodil, olifantsoor en hond, maar dat hadden wij hier al eens gegeten, ook per ongeluk trouwens.
Verder is het in Vietnam erg leuk. Phu Quoc is een heerlijk eiland, waar we weer helemaal tot rust komen en besluiten de Mekong delta uitgebreid te bezoeken. Daar krijgen we geen spijt van: leuke steden, in Can Tho bv. kijken we vanuit onze hotelkamer over de Mekong uit 'en op het prominente " gouden" beeld van de Grote Leider: Ome Ho Chi Minh. Op het plein voor dit standbeeld wordt elke dag gegymd; keiharde muziek schalt er te pas en te onpas over de horde fanatiek zwetende Vietnamezen. Wij doen maar niet mee, want we worden hier al zoveel uitgelachen, ook normaal trouwens.
Een hoogtepunt is de boottocht die we vanuit Can Tho over de Mekong maken. Wel om 5 uur op, over de donkere rivier in een gammel bootje met z'n 2-en en de bootsman naar de drijvende markten en daarna langs smalle kanalen weer terug. We zitten 7 uur in het bootje, afgewisseld met mooie wandelingen langs de dorpjes en voorzien van allerlei vers fruit en de heerlijke vietnamese koffie, waar we in 't begin erg aan moesten wennen. Als je vergeet dat je aan de koffie bent, smaakt het als een vloeibare bon bon! Vanuit de Mekong delta nemen we de bus naar Saigon. Het is er erg warm en ongelooflijk druk. Om over te steken is een heel gedoe, want er zijn wel verkeerslichten, maar daar trekt niemand zich wat van aan. Hetzelfde geldt voor zebrapaden en spookrijden is hier heel gewoon. Je moet het dus als een soort van sport beschouwen om de straat over te steken, want de motorfietsen ( heel populair in Vietnam) gieren aan alle kanten om je heen, terwijl jij de blik op oneindig zet en moedig voorwaarts gaat. Vaak schieten aardige Vietnamezen je hulp en lopen hand in hand met je mee, super!
In Saigon bezoeken we het aangrijpende Oorlogsmuseum en het bizarre regeringsgebouw, alles jaren 70. 's Avonds natuurlijk naar het eet- en feest gebeuren, een wonderlijke mix van reizigers uit alle streken. De restaurants worden afgewisseld met " kapsalons" waar het personeel nog nooit een schaar in de handen heeft gehad, maar schaars gekleed wacht op de clientele... Al met al een kleurrijk gebeuren dus.
Vanuit Saigon nemen we een goedkope vlucht naar Singapore, dat uitgegroeid is tot een enorme metropool. Prachtige moderne gebouwen, musea, winkels en prima restaurants ( we zitten in de wijk Little India). We blijven maar kort hier want na al dat stedenschoon zijn we weer toe aan een eiland, Bali dit keer, waar we morgen naartoe hopen te vliegen.

• 14 Maart 2010 - 09:36

Hanneke De Leeuw:

hoi christa en rob.
    wat een avontuur.
    veel plezier op bali,is mijn zus ook geweest.
    hanneke

• 18 Maart 2010 - 03:17

Ilona & Vincent:

veel meegemaakt. Klinkt echt super mooi en zeer gezellig. Ik wacht nog op de foto's en de verhalen die jullie te vertellen hebben als jullie bij ons langskomen. Xxx ilona

• 19 Maart 2010 - 07:58

Teresa And Zeljko:

hey rob and christa,

t and z here from siem reap and phnom penh, cambodia. bali next, eh! that sounds wonderful. we're in hanoi, vietnam and flying to kolkata, india tomorrow morning.

cheers!