de langste dag.... - Reisverslag uit De Koog, Nederland van garudaboot - WaarBenJij.nu de langste dag.... - Reisverslag uit De Koog, Nederland van garudaboot - WaarBenJij.nu

de langste dag....

Door: Rob en Christa

22 Juni 2007 | Nederland, De Koog

Hallo allemaal, even de laatste berichten vanaf de Garuda. Gisteren begon de langste dag goed voor ons, want er kwam iemand van het Kadaster de boot registreren ( "brandmerken"met een plaatje). Dit duurde goed 2 uur, want de man was secuur en had o.a. ons motornr. nodig. Dit bevond zich niet bovenop de motor edoch helemaal onderop, dus de goede man moest diep in ons motorruim buigen om het nummer te ontcijferen (m.b.v. een tandartsspiegel!). 's Middags, toen onze vriend weer weg was, roken wij een raar luchtje... één blik in het motorruim was er nodig om te zien dat de diesel in het ruim spoot, hetgeen tot onmiddelijke actie noodde! Terwijl Rob de boel dicht probeerde te maken, zag ik, tot mijn opluchting, onze monteur in de haven. Snel naar de Garuda, en dat was maar goed ook, want het was de retourleiding van de motor, en zo had er goed 600 liter diesel weg kunnen lopen! Maar gelukkig waren we er op tijd bij, al stonk de hele boot als een oordeel. Toen Rob, nadat wij weer wat rust gekomen waren, de boel wilde schoonmaken , besloot ik even wat telefoontjes te plegen, maar helaas, nét als een stuk zeep onder de douche glipte de mobiel rechtstreeks in het motorruim, en ook nog in 2 delen. Hier was de schipper Niet Blij Mee. Gelukkig kon hij zijn (!) mobiel nog opvissen, maar dit stinkt nu voor de rest van zijn leven naar de diesel. Al met al een Lange Dag, tja

• 05 Juli 2007 - 11:56

Hanneke De Leeuw:

wat een gedoe allemaal.
    gelukkig is alles weer in orde.
    hebben jullie mijn email nog otvangen?met mijn emailadres.
    hanneke