Bijna voor niks gecruised!! - Reisverslag uit Scheveningen, Nederland van garudaboot - WaarBenJij.nu Bijna voor niks gecruised!! - Reisverslag uit Scheveningen, Nederland van garudaboot - WaarBenJij.nu

Bijna voor niks gecruised!!

10 Maart 2019 | Nederland, Scheveningen

Als we drie weken in Nederland zijn en goed kennis hebben gemaakt met onze nieuwe kleinzoon, begint het weer wat te kriebelen. Niet dat we ons vervelen, regelmatig bezoek van familie en vrienden houden ons goed bezig. Maar toch maar op zoek of we nog een weekje in de warmte kunnen doorbrengen voor we weer naar huis gaan op Gozo. We prikken een ons goed uitkomende week om eens het klimaat op de Canarische Eilanden te bestuderen. We prikken de week echter verkeerd, het is dan krokusvakantie in Nederland met als gevolg dat de prijzen van accomodatie en vliegen 50% hoger zijn. Dat is niet fijn, dus laten we het plan weer even los. Maar dan, een pop-up van google. Cruise van 8 dagen, tijdens de krokusweek, Canarische eilanden, Madeira en Marokko, 490 euro all in, eten, dranken, service en vlucht, we kijken elkaar aan en binnen vijf minuten ontvangen we de bevestiging van Kras. Zo komt het dat we op 23 februari vroeg op Schiphol zijn om de vlucht van 9.15 te halen. Er zijn deze reis erg veel leeftijdsgenoten stellen we vast. De boarding gaat niet via de slurf maar met een bus en als we naast het vliegtuig van Tui staan, grap ik nog even naar de andere oudjes, "erg oude kist, volgens mij, maar het moet natuurlijk uit de lengte of de breedte, ha,ha". Deze humor wordt niet erg gewaardeerd zeker niet als we na 15 minuten wachten in de bus weer terug moeten naar de vertrekhal, wegens een technisch probleem. Enkele van onze bejaarde medereizigers zijn diep teleurgesteld en willen weer naar huis. Wij niet. En dan om 13.00 uur vertrekken we dan toch in een ander vliegtuig, boeing 737 max, splinternieuw maar de laatste tijd zijn er twee gecrasht. Ik maak daar nu maar geen grappen over. Ze slaan waarschijnlijk toch niet echt aan. Wel gaat het gerucht de ronde dat we nu recht hebben op 400 euro compensatie p.p.. Dat lijkt goed nieuws, dan kost de cruise maar 90 euro, zo komt Jan Splinter door de winter!! Het wordt wel een race tegen de klok om het cruiseschip op tijd te bereiken. Het vertrekt om 19.00 van Tenerife en is niet van zins op onze groep te wachten. Om 18.45 stormen we met 40 man de boot op, om 19.15 de debarkatie-dril en om 19.30 zitten we in het restaurant aan het diner. Niet gelogen, fantastisch eten. Overvloedig wijn en later in de disco cocktails. Het feest is begonnen. Het is een ouder schip maar keurig van binnen gerenoveerd en de verzorging is fantastisch. We bezoeken het eiland La Palma, huren daar een auto, rijden rond en gaan naar het strand om te zwemmen. Daarna Madeira, we wandelen door Funchal en gaan met de kabelbaan 500 meter omhoog. Overschatten onze conditie en wandelen weer naar beneden, over een weg met een helling van 15 graden om daarna drie dagen kuiten als houten planken te hebben. We komen in Agadir en vinden daar Abdul de taxichauffeur die ons als we hem SMS'en overal keurig oppikt. We kopen een halve kilo verse dadels voor een euro in de Souk, waar we dagen lang van eten. Verrrrukkkkelijk. We gaan naar Lanzarote, een verrassend mooi eiland mer een mooie jachthaven. Misschien een ideetje voor de toekomst. We verblijven in Las Palmas op Gran Canaria en bezoeken musea, katedraal en het huis van Columbus, en vanaf Tenerife vliegen we weer terug naar Amsterdam. Enthousiast vullen we onze declaratie in voor de compensatie in verband met de vertraging. Maar Tui meldt dat ze extra hard hebben gevlogen en dat we net binnen de drie uur vertraging zijn geland. Jammer maar wel goed gedaan van Tui vinden wij. Nu nog een weekje Nederland en dan op naar het, hopelijk, weer opgewarmde Gozo.

• 11 Maart 2019 - 10:28

Rolf Klaren:

Ook wij mochten deze cruise met veel plezier beleven.Het was mooi weer en erg gezellig. Voor herhaling vatbaar!

• 13 Maart 2019 - 10:07

Hanneke De Leeuw: