Ferfelend - Reisverslag uit Scheveningen, Nederland van garudaboot - WaarBenJij.nu Ferfelend - Reisverslag uit Scheveningen, Nederland van garudaboot - WaarBenJij.nu

Ferfelend

Blijf op de hoogte en volg

30 December 2017 | Nederland, Scheveningen

Ferfelend, mompel ik als ik het tijdelijke plaatje, ter vervanging van mijn verwijderde voortand, uit mijn mond haal. Het zit helemaal niet lekker. Een groot plastic geval met ijzerdraadjes eraan om te voorkomen dat het geheel eruit valt als ik praat. Ik ga naar de kelder van ons flatgebouw om mijn sympathieke engelse buurman Dave op te zoeken. Hij zit hele dagen in zijn garage te klussen en heeft heel veel gereedschap. Zo ook een draadknijptangetje waar ik de ijzerdraadjes mee van het plaatje knip. Ziezo, even passen, ja dat is beter, ik vraag nog een vijltje en ziedaar het plaatje zit nu echt veel beter. Ik kan er zelfs een beetje mee praten alleen eten gaat echt niet. Maar voor het oog lijkt het heel wat en ik besluit, de komende tijd, bij elk bezoek aan vrienden en familie het plaatje het eerste uur in te doen tot de versnaperingen respectievelijk het eten wordt gepresenteerd. Daarna moet men er maar aan geloven en kan ik alleen maar zeggen, ik find het ook erg ferfelend, maar ja! Het is in november matig weer op Gozo. Niet echt koud, graad of twintig, maar regelmatig bewolking en af en toe veel wind. We wandelen veel en ordenen ons archief van foto's en papieren. We bezoeken een mooi Bach concert in Victoria en dineren met vrienden. Op 12 december gaan we naar Malta. Het weer is 24 graden zonnig en geen wind en de voorspelling is dat dit nog een week zo blijft. Vanuit Nederland bereiken ons alarmerende berichten over code geel en rood door zware sneeuwval en koude. We maken op Malta een korte hotelnacht om de volgende dag vroeg in de morgen naar Eindhoven te vliegen. Daar aangekomen valt er natte sneeuw en is het voor ons gevoel inderdaad erg koud. Maar de flat op Scheveningen, ja je woont niet in Scheveningen maar op Scheveningen, heeft centrale verwarming en dat is lekkerder dan de gaskachel op Gozo. We gaan weer eens een paar dagen naar Texel, erg leuk en gezellig. We worden rondgeleid op de nieuwe Teso boot (erg mooie boot) en ik ontmoet een aantal oud collega's. We gaan bij vrienden langs en genieten weer even van het prachtige Texel. De kerstdagen brengen we met kinderen en kleinkinderen door en daarna gaan we in de voorbereidingsmodus voor onze winterreis. Op 2 januari vliegen we naar..... om op 2 maart weer terug te vliegen vanaf ......
Ferfelend maar dat lezen jullie later wel. Voor iedereen die dit leest alvast een gelukkig en gezond nieuwjaar toegewenst vanuit onze flat op Scheveningen. Op 1 januari nog even de nieuwjaarsduik en dan op pad!!!

  • 30 December 2017 - 16:54

    Hanneke De Leeuw:

    Hoi Rob en Christa,

    Leuk om wat te horen, en het was fijn en gezellig om Christa bij mij om de koffie te hebben,
    en jullie hebben kunnen genieten op Texel.
    En fijn dat jullie alweer plannen hebben.
    Hebben jullie een gezellig kerstdagen gehad?

    Ik wens jullie een fijne jaarwisseling, en een gezond en gelukkig 2018.

    Groetjes Hanneke.

  • 30 December 2017 - 17:03

    Lia:

    Ferfelend......maar ROB, IK KIJK LIEVER NAAR JE OGEN,
    Goede jaarwisseling gewenst en een hele fijne vakantie!
    Een mooi vooruitzicht.

  • 30 December 2017 - 18:47

    Gerard:

    Hoi Rob, je ben echt zoals je vader. Die ging ook zijn gebitje vijlen en moe zei ga toch naar de tandarts waarop je vader zei kan ik zelf ook. En wat denk je wat dat kost bij de tandarts..
    Rob en Christa,
    Een goed 2018 en een fijne vakantie.
    Groetjes van ons.
    Nel en Gerard.

  • 31 December 2017 - 00:02

    Ernie:

    Toch jammer dat je er geen foto bij hebt gezet.
    leuke jaarwisseling, beste wensen voor t nieuwe jaar en een mooie reis.
    Groet,Erik en Ernie

  • 31 December 2017 - 17:14

    Jan En Ilona:

    Hi levensgenieters.

    Ja met de achternaam Wortel moet het gebitje wel OK zijn anders wordt het lastig knabbelen!
    Heel fijne jaarwisseling en een onwijs goed maar vooral gezond 2018!

    Groetjes,
    Jan en Ilona

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Scheveningen

derde reis

fijn gehad

Recente Reisverslagen:

25 April 2020

Moedig voorwaarts!

01 Maart 2020

Kampung Blanda

12 Februari 2020

No Worries mate!

19 Januari 2020

De Stuart Highway

04 Januari 2020

Terug op Bali

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 194820

Voorgaande reizen:

01 Januari 2016 - 21 Oktober 2020

derde reis

25 December 2015 - 25 December 2015

tweede reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: