eindelijk vakantie - Reisverslag uit Havana, Cuba van garudaboot - WaarBenJij.nu eindelijk vakantie - Reisverslag uit Havana, Cuba van garudaboot - WaarBenJij.nu

eindelijk vakantie

14 Maart 2017 | Cuba, Havana

Thuis gekomen op kraambezoek. Alles prima mooie nieuwe kleinzoon. Maar het is koud in Nederland en we besluiten dat we na 9 jaar reizen (is ook werken) aan vakantie toe zijn. Snel onderzoek leert ons dat we van last-minutes aanbiedingen afhankelijk zijn. Egypte? Kaap-verden? Nee, het wordt een echte cruise in de Carieb! Strakke aanbieding, all inclusive, we worden compleet verzorgd en hoeven niets te doen. Op 9 maart stappen we om half 5 s morgens in de taxi voor de vlucht naar Cuba. Daar wacht ons een all-inclusive 5 sterren hotel, dat is wel even wennen , als we in de bus stappen en de reisleider zijn flauwe verhalen begint te vertellen..... maar we doen net of we dat leuk vinden. In het hotel worden voortdurend activiteiten georganiseerd, waar wij, nu we er toch zijn, enthusiast aan meedoen. Gymnastieklessen, danslessen en aerobics in de zee, niets is ons te gek. Zodra we de luidspreker horen, stormen we erheen! Het is eigenlijk best wel leuk, het eten valt niet tegen en zo kunnen we de eerste 3 dagen goed uitrusten, op het prachtige strand, van de jetleg.
Daarna in de bus, in 2 uur naar Havana naar de cruiseboot MSC Opera. Tweeduizend man aan boord, waaronder Rob en Christa. Het inschepen is chaotisch, maar door een merkwaardig toeval weten wij hele rijen te passeren omdat we eigenlijk niet goed begrijpen hoe het allemaal werkt en dus blijft onze wachttijd beperkt. We hebben 2 dagen de tijd om Havana te bekijken, een geweldig leuke stad met mooie gebouwen en nog mooiere auto's uit de jaren 50. Veel muziek, daiquiri's in de stamkroeg van Hemingway ( La Floridita) en we bezoeken ook nog zijn huis. Maandagavond de 12e vertrekt het schip, onder zwaar getoeter, uit Havana, we gaan op weg naar Jamaica, waar we woensdagmorgen hopen aan te komen. Het is heel leuk op de boot, we hoeven geen wacht te lopen in de nacht, gewoon lekker slapen. Koken hoeven we ook niet, en het eten is fantastisch. 's Avonds dansen en overdag zwemmen en zonnen, echt vakantie dus.

• 14 Maart 2017 - 16:35

Jan En Ilona :

Jullie maken ons wel jaloers! In Nederland is het nu ook lekker voorjaarsweer! Vrijdag a.s. gaan we voor 8 dagen naar de Dolomieten in bella Italia. Vermaak jullie en laten jullie je maar goed verwennen! ✋

• 14 Maart 2017 - 17:33

Hanneke De Leeuw: