Joshua is er!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van garudaboot - WaarBenJij.nu Joshua is er!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van garudaboot - WaarBenJij.nu

Joshua is er!!

11 Februari 2017 | Maleisië, Kuala Lumpur

Van Luang Prabang,Laos, vliegen we naar Phuket in Thailand. We zijn benieuwd want Phuket heeft de weinig florisante reputatie van goedkoop (sex) toerisme. Na een taxirit van een uur komen we aan in Kata beach. Onze taxi chauffeur heeft geen idee waar Pitstop guesthouse is. dus met behulp van Maps.me op onze smartphone geef ik hem aanwijzingen, right, left, straight on. Tot zijn verbazing en opluchting arriveren we precies bij ons onderkomen voor drie nachten. Kata beach valt ons reuze mee. Prachtig strand met (palm) bomen voor schaduw langs de rand. Redelijk druk maar wel heel fijn zwemmen. Wij zien hier niet het sex toerisme waar men ons voor waarschuwde, maar veel echtparen op leeftijd die hier de winter in hun gevarieerde thuislanden ontvluchten. Heel veel Russen en Zuid-Koreanen. De laatsten zwemmen graag in zee met al hun kleren aan. Liefst ook nog een hoedje op en een reddingsvest omgegord. We wandelen wat in het achterland en eten de beroemde Thaise keuken. Ons valt hij eigenlijk elke keer tegen. Als ik weer eens een Tom Yum gerecht probeer zitten er weer zoveel harde onbegrijpelijke zaken in, stokjes, keiharde blaadjes, dat ik maar weer een nieuw gerecht laat serveren. Het zal wel aan mij liggen maar ik vind het niet veel. Dan maar een hamburger. Trouwens ook niet erg lekker weer harde stukjes maar nu in het vlees. Na 3 dagen gaan we met de ferry naar Koh Lanta. De boot gaat via Koh pi pi, naar het schijnt een party eiland. Dat slaan we op onze leeftijd maar over. Koh Lanta vinden we erg leuk. We huren een scooter voor 4 dagen en bekijken het eiland. Prachtige stranden, prachtige natuur en s'avonds eten op het strand bij ondergaande zon. Op onze laatste avond op Koh Lanta, krijgen we bericht dat er, iets vroeger dan gepland, weer een nieuw kleinkindje is geboren. Joshua!! Alles erop en eraan en ruim 6 pond zwaar, horen we via de telefoon . Dan slaat de onrust bij ons toe. We willen terug. De volgende dag moeten we vroeg met de ferry naar Koh Lipe. Het bountygevoel heeft men ons verteld. Maar wel erg druk. Het lijkt Benidorm wel zoveel toeristen als hier zijn. Wel prachtige stranden. Maar alles twee maal zo duur als elders in Thailand. Daar regelen we de terugreis. Tickets vanaf Kuala Lumpur naar Amsterdam naar voren gehaald. Speedboot naar Langkawi besproken en vlucht van Langkawi naar Kuala Lumpur. Waar we nu zijn nu ik dit schrijf. We gaan terug om kennis te maken met Joshua Marley Haveman!!!!

• 11 Februari 2017 - 09:47

Marloes:

Hartelijk gefeliciteerd met kleinzoon Joshua! Altijd weer een wonder. Zelf wacht ik in spanning op de komst van mijn volgende kleindochter, elk moment nu...
    Goede terugreis!
    Marloes.

• 11 Februari 2017 - 15:58

Hanneke De Leeuw:

Gefeliciteerd met jullie kleinzoon.

Hanneke.

• 11 Februari 2017 - 22:26

Heleen:

gefeliciteerd wat fijn dat Joshua is geboren..! goede terugreis. liefs
    (ik heb genoten van al jullie reisverhalen)