Feestje - Reisverslag uit Marsalforn, Malta van garudaboot - WaarBenJij.nu Feestje - Reisverslag uit Marsalforn, Malta van garudaboot - WaarBenJij.nu

Feestje

21 Mei 2015 | Malta, Marsalforn

Tegen onze gewoonte in bleven wij dit jaar 7 weken op Gozo en dat was geen straf. We hadden er alle tijd om onze vrienden daar weer te zien, er was een muziekfestival met 3 -gratis- concerten per week, we konden wolop wandelen en zelfs zwemmen want half april werd het strandweer. Bovendien kwamen Alex en Joke vanuit Texel naar Marsalforn en ook onze dochter Anita kwam een weekje, heel gezellig allemaal. Op 7 mei namen we het vliegtuig naar Amsterdam, voorzien van een koffer feestkleding ivm het aanstaande huwelijk van onze jongste dochter Ilona met Patrick. Eerst een weekje acclimatiseren in Egmond aan Zee, dat overigens heel goed beviel, en daarna naar een hotel in Zoetermeer. Helaas was daar net een voetbaltoernooi aan de gang, dus bergen jonge Engelse voetballers in de hotelkamers, die 's nachts de boel behoorlijk afbraken, het was echt heel erg, wat een herrie. Wij kunnen allebei helaas heel slecht tegen dit soort toestanden, maar kregen zowaar een hotelnacht cadeau, ter compensatie, omdat de receptionist ook wel kon begrijpen dat je in zo'n herrie onmogeijk kunt slapen. Gelukkig ging de tweede nacht beter, dus konden we uitgerust op 15 mei naar het restaurant gaan waar het feest gehouden werd. Om 15.15 hrs. trouwden het jonge stel, ik (C) vond het een eer om getuige te mogen zijn en Rob mocht de bruid weggeven. 's Avonds een heerlijk diner en een spetterend feest, het was top! De volgende dag nog even napraten met het kersverse echtpaar, lunch bij Anita en daarna door naar Schiphol, waar deze wereldreizigers vergeten waren hun e-ticket te printen waarop stond dat we betaald hadden voor 1 extra koffer ( of waren we dat vergeten?!) In ieder geval een heel gedoe, alsnog betalen natuurlijk en daarna op weg naar Rhodos met Aegean Airlines, prima service trouwens. we kwamen er laat in de avond aan, dus eerst maar naar een goedkoop hotel voor een nachtje. De eigenaar kwam ons persoonlijk ophalen met zijn krakkemikkige autotje, we kregen een groot glas ouzo, hadden er een enorme kamer en waren er de enige gasten ivm renovatie. De moeder maakte 's morgens een vers omeletje voor ons en dan hoef je voor dit alles maar 30 euro af te rekenen. Natuurlijk was het meer, maar dat is zo lastig vond de eigenaar. Kortom: we waren weer helemaal teruig in Griekenland! Dan naar de werf, waar de Garuda op ons stond te wachten. Veel stof, hitte, toch nog veel werk en alweer veel hartelijkheid, want nadat onze bevoorrading vanuit de supermarkt werd gebracht bleek het hek van de werf dicht te zijn, dat werd dus sjouwen in de hitte.... maar nee hoor, direkt kwamen de werklui aanzetten met hun scooters en brachten alles naar de boot waar onze buurman hielp om alles omhoog te takelen, geweldig!
Na 2 dagen konden we weer te water en voeren naar de Mandraki haven op Rhodos, zo'n beetje om de hoek van de werf. Hier liggen we nu7 alweer een paar dagen om alles weer op orde te maken en weer te wennen aan het bootleventje.

• 21 Mei 2015 - 12:40

Hanneke De Leeuw: