Familiebezoekje - Reisverslag uit Mesolóngi, Griekenland van garudaboot - WaarBenJij.nu Familiebezoekje - Reisverslag uit Mesolóngi, Griekenland van garudaboot - WaarBenJij.nu

Familiebezoekje

16 Augustus 2013 | Griekenland, Mesolóngi

De maand juli brachten we relaxed zeilend in de Ionische Zee door. Natuurlijk werd het er al drukker met de bootjes, maar we vonden toch nog stille, afgelegen baaien waar het prachtig ankeren en zwemmen was. Af en toe wil je ook wel eens wat anders, dus voeren we naar Palairos , een piepklein plaatsje aan de vastewal. We hadden gehoord dat je er goed Indiaas eten kon, en dat klopte helemaal. Naast de Garuda meerden er, aan de kade, een aantal kleine bootjes af, elk getooid met 6 australische jongeren. Wij kregen daardoor 's avonds, en naar verluid ook 's nachts, voor het eerst te maken met het fenomeen "comazuipen". Lavenloos lagen de jongeren op de kade en op het voordek van hun bootjes, diegenen die rechtop stonden konden alleen maar kotsen en weer verder zuipen, het was bizar. 's Nachts kregen ze ook nog ruzie met de jeugd van Palairos, die de meisjes van het gezelschap wel zagen zitten, tot groot ongenoegen van de australische jongens. Dit hele gebeuren hoorden van onze vrienden Eelco en Heleen, die dit mohten aanschouwen vanuit de kuip van hun boot. Wij lagen ongestoord te slapen in de Garuda, ramen dicht, ventilators aan en je hoort niks! De volgende dag moest het gezelschap weer op pad, zal moeilijk geweest zijn want ze konden niet meer uit hun ogen kijken van de slaap. Wij gingen dus ook maar weer verder, naar Vathi op Ithaka , lekker rustig. We konden afmeren aan de kade aldaar, anker uit en lijnen vast, een mooi en rustig plekje en ook nog lekker beschut. Helaas begon het er 's nachts windkracht 9 te waaien, plotseling en totaal onverwachts. Na inspectie kwam Rob melden dat de wind dwars op het anker stond, dus dat hield niet en wij lagen geheel dwars. De buren trouwens ook; er werden extra ankers uitgebracht en de meeste zeilers zaten behoorlijk verontrust op hun voordek. Gelukkig luwde de wind tegen zonsopgang en konden we wat slaap inhalen.
Daarna werd het tijd om naar Mesolonghi te zeilen. We hadden daar afgesproken om de boot even achter te laten, voor familiebezoek op Gozo, ditmaal per vliegtuig. We namen een Ryanair vlucht vanuit Araxos. Wij dachten dat dit de airport van Patras was, maar helaas bleek dit 30 km verderop te zijn, dus dat betekende extra uurtjes in de bus. De vluht naar Malta ging via Bergamo, ook nog een stukje omcliegen dus maar gelukkig verliep alles voorspoedig. Op Gozo kwamen Ilona en Patrick ons afhalen van de boot, leuk! Daarna 2 1/2 dag doorgebracht met het jonge stel, daarna 2 dagen socializen en daarna 2 1/2 dag met Eva en Steven en hun gezin, ook erg leuk! Baby Sofie genoot van haar eerste zwempartijtje in de Middellandse Zee, beviel haar goed!
Afgelopen dinsdag namen we de bus naar Sliema op Malta, maar hadden daarbij niet op tientallen ttoeristen gerekend die vanaf de stranden bezweet de bus instapten, neus dicht dus. 's Avonds genoten we in Sliema wederom van een heerlijke Indiaase maaltijd, blijft een favorietje. en de volgende dag vroeg op om met Air Malta naar Milaan te vliegen. Aldaar 6 uur wachten op "aansluitende"vlucht naar Athene, waar we onszelf maar eens trakteerden op een luxe hotel in de buurt van de luchthaven. Gisteren hadden we nog ruim 6 uur nodig om naar Mesolonghi te reizen, waar we nu letterlijk en figuurlijk uitpuffen, want het is er 36 graden.

• 17 Augustus 2013 - 08:39

Hanneke De Leeuw:

Hoi,

wat een verhaal weer.
    Ik ben ook al weer terug van vakantie,
    heb het heerlijk gehad in Zweden.

Groetjes hanneke.

• 20 Augustus 2013 - 21:06

Jan En Lia :

lieve mensen,
    wat weer een leuk verslag.
    Fijn dat het jullie zo goed gaat en leuk dat de kinderen op bezoek zijn geweest.
    Wij gaan a.s. zaterdag voor een maandje met de camper naar Corsica, heen over Livorno, terug over Nice, wij doen dan de terugreis route Napolion, ooit in het verre verleden al eens gereden en wij vonden het toen geweldig mooi.
    Hier gaat het goed, druk op de boerderij met de (groente) tuin en oppas op ons kleinkind, maar leuk!! Jan mag nog tot 01-01-2014 werken maar hij heeft nog zoveel vrije dagen dat hij meer vakantiedagen heeft dan werkdagen.
    Wij hebben ook een paar mooie zomerse maanden gehad, gelukkig geen 36 graden.
    Geniet van deze zomerse dagen en wij horen weer van jullie.

Liefs, Jan en Lia

• 01 September 2013 - 11:07

Heleen En Eelco:

Ha Rob en Christa,
    Leuk weer jullie reisverslag te lezen, waarbij ook onze palairos ervaringen naar voren komt! Wij hadden gedacht jullie nog wel te zullen tegenkomen, ergens in een baaitje of haven maar helaas dat is er niet meer van gekomen. Ik lees dat jullie weer gezellige dagen op Gozo hebben gehad, heerlijk!
    Wij inmiddels al weer zo'n 5 weken terug in Broek en genieten nog na van onze mooie tijd op de Ionische zee.
    Onze oudste zoon, Martijn, is nu 10 dagen aan het zeilen met 5 dispuutsvrienden op de Baldur. Wie weet kom je ze nog tegen!!!
    Wij komen weer de 14e augustus en varen dan nog een weekje, voordat de baldur weer de kant op gaat, we kijken er naar uit.
    Wij zouden het erg gezellig vinden om jullie dan ook nog ergens te zien/samen eten oid..!
    We houden contact.
    voor nu lieve groet voor jullie en wij hopen tot snel ergens in de Ionische zee.
    Eelco & Heleen