Bonaire - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van garudaboot - WaarBenJij.nu Bonaire - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van garudaboot - WaarBenJij.nu

Bonaire

15 Januari 2013 | Bonaire, Bonaire

Vanuit Aruba vlogen wij vorige week met een kleine Fokker 50 via Curacao naar Bonaire. Op de luchthaven daar zat André, de eigenaar van ons guesthouse, al op ons te wachten. Gelukkig maar, want op dit dunbevolkte eiland zagen wij geen bussen en erg weinig taxi's. Binnen de tien minuten waren wij bij zijn Oasis Guesthouse, een aangename verrassing! Alles spiksplinternieuw, comfortabel, een flatscreen met Ned. 1,2 en 3 en een gezellige sfeer. 's Avonds bracht André ons naar Kralendijk, waar je gezellig kunt eten . Uitsicht op zee, fantastische vis maar niet goedkoop! wij werden later ook weer opgehaald, wat een service! De volgende dag mochten we fietsen lenen om naar het strand te gaan. Vanwege de straffe passaatwind die hier waait en de heftige regenbuien (!) viel ons dat niet mee, want de wegen rondom ons onderkomen zijn niet geasfalteerd, dus dat betekent flink glibberen door de modder met de fiets. Toen we op het strand ook nog overvallen werden door een super-regenbui besloten we acuut om een auto te horen; het werd een pick-up van, met stoere banden, zeer geschikt hier. Hiermee konden we het eiland verkennen: het mooie zuiden met talloze flamingo's die de meren roze kleuren, en het noorden met z'n Slagbaai National Park. Met name daar werd het af en toe flink gasgeven om door de diepe, volgelopen kuilen te waden die de wegen sierden, want je wil hier niet vast komen te zitten! Maar alles was zeer de moeite waard, prachtige tropische vogels, enorme leguanen, loslopende ezels en geiten en een prachtig landschap met manshoge cactussen. De stranden hadden een té hoge branding naar onze smaak, dus later op de dag lekker afkoelen op ons favoriete strand, dat zo'n beetje onder de landingsbaan van het vliegveld. Er landen hier maar ong. 4 vliegtuigjes per dag, dus dat is geen probleem en dan blijft het leuk. Zwemmen doe je hier in een aquarium: een wirwar van felgekleurde vissen dwarrelen om je heen en ik zag zelfs een schildpad naast mij zwemmen, gelukkig een kleintje want ik ben niet zo'n held.
Kralendijk, de hoofdstad van Bonaire is een dorp, maar dan wel een met prima restaurants, een heuse AH supermarkt met hetzelfde assortiment als in Nederland, hoe bestaat het! Ook de Blokker en Leen Bakker hier, het is net Purmerend in de tropen! Overmorgen hopen we weer in een ieniemienie vliegtuigje terug naar Curacao te vlieten , en dan meteen door naar...???

• 16 Januari 2013 - 09:00

Hanneke De Leeuw:

Hoi Rob en christa.

Waar gaat de volgende reis heen??????

Groetjes Hannke