Een Griekse Herfst. - Reisverslag uit Lefkáda, Griekenland van garudaboot - WaarBenJij.nu Een Griekse Herfst. - Reisverslag uit Lefkáda, Griekenland van garudaboot - WaarBenJij.nu

Een Griekse Herfst.

25 September 2012 | Griekenland, Lefkáda

Het openluchtconcert op Corfu was fantastisch. Begeleid door het Philharmonisch Orkest van Athene zong een 200-koppig koor uit volle borst de Carmina Burana. Halverwege viel wel de stroom uit, maar dat vonden de 1500 Grieken om ons heen heel normaal. Men haalde even een frisdrankje, kletste met kennissen, kortom: een gezellig pauze! Na Corfu besloten we weer naar de zuidelijke Ionische eilanden te zeilen omdat die veel meer beschutte ankerbaaien hebben. Dat kwam later nog goed uit, want in september kan het ook hier al behoorlijk spoken met regen en wind. Nietsvermoedende noord-europeanen, die denken dat het hier altijd mooi weer is, raken dan soms flink in de problemen. Ze meren hun boot af aan lagerwal en zijn daar dan heel gelukkig totdat het gaat waaien. Zo schoten wij een engels echtpaar te hulp, wiens bootje hulpeloos lag te steigeren aan de kade. Hun anker was losgeraakt door de capriolen van een huurboot, hun stootwillen waren voor driekwart leeggelopen dus hielden die de boot ook niet van de kant, en hun lijnen leken wel spaghetti. Apatisch keek het echtpaar toe hoe hun boot tegen de kade werd gelanceerd door de harde wind en deining, alle goede raad negerend die wij, en mede-zeilers ze gaven, het was erg triest. Na een uurtje worstelen lag hun b

• 25 September 2012 - 17:13

Hanneke De Leeuw:

Hoi Rob en Christa,

Fijn dat jullie zo genieten.
    Ook hier in Nederland is het herfst!

groetjes Hanneke.

• 26 September 2012 - 16:27

Gerard:

Hoi Rob en Christa,
    Ook hier de eerste herfst stormen, maar ja dat hoort er bij, nu een paar dag rustig weer met zon dus een klein e na zomer,
    Bij jullie alles goed zo te lezen, hier ook.
    Gr Gerard.

Tags: Vlikho bay